Er du en engasjert, selvstendig og løsningsorientert person som trives med varierte og utfordrende arbeidsoppgaver? Da kan du være kommunikasjonskonsulenten vi leter etter til en 100% midlertidig stilling i perioden 1.-15. august 2022 (etter avtale) – 31. juli 2023.
Barratt Due musikkinstitutt (BDM) søker en kommunikasjonskonsulent med bred erfaring fra kommunikasjonsfeltet, som liker en variert arbeidshverdag og som trives med mye ansvar. I rollen som kommunikasjonskonsulent vil du ha hovedansvar for markedsføring, innholdsproduksjon og det overordnede kommunikasjonsarbeidet ved instituttet. En viktig del av arbeidshverdagen dreier seg om å sørge for synlighet av hele vår virksomhet i alle våre kanaler, og samtidig opprettholde Barratt Dues høye kvalitetsnivå.
Stillingen inngår i vår sentrale Stab og innebærer samarbeid med både ledelse og alle BDMs avdelinger. Som vår kommunikasjonskonsulent må du være pådriver for fagfeltet for hele virksomheten med utgangspunkt i både helheten og de ulike avdelingenes kommunikasjonsbehov.
Kommunikasjonsområdet ved BDM skal i løpet av undervisningsåret 2022-2023 gjennom en konsolideringsprosess og det er ønskelig at den som tilsettes kan bidra i dette arbeidet.
Ansvarsområder og arbeidsoppgaver
- Ansvar for vedlikehold, utvikling og innholdsproduksjon til vår nettside barrattdue.no
- Produksjon av grafisk materiell, samt ansvar for vår grafiske profil
- Ekstern og intern kommunikasjon
- Planlegging og gjennomføring av markedsaktiviteter, profileringsarbeid og merkevarebygging m.m.
- Planlegging, produksjon og publisering av innhold til alle flater, inkludert nettsider og sosiale medier m.m.
- Analyse av nettrafikk og effekt av markedsaktivitet
- Enkel foto- og videoproduksjon og -redigering ved behov
- Budsjettoversikt for kommunikasjonsfeltet
Utover nevnte områder må også andre kommunikasjonsfaglig oppgaver påregnes.
Ønskede kvalifikasjoner
- 3-5 års høyere utdanning fra universitet eller høyskole innen markedsføring, media og/eller kommunikasjon
- Relevant arbeidserfaring fra markedsføring, innholdsproduksjon og/eller kommunikasjonsfaglig arbeid
- God kjennskap til CMS-systemer (fortrinnsvis WordPress) og Adobe Creative Cloud
- God erfaring med innholdsproduksjon og publisering til sosiale medier
- Kjennskap til analyseverktøy som Google Analytics eller Matomo
- Meget god skriftlig og muntlig formidlingsevne
Personlige egenskaper
- Selvstendig, trives med ansvar og er fremoverlent på kommunikasjonsfeltet
- Gode samarbeidsevner, fleksibel og løsningsorientert
- Meget god teknisk innsikt og forståelse
- Evner å jobbe operativt og strategisk
- Interessert i kunst og kultur, og helst klassisk musikk
Vi tilbyr
- Et hyggelig og inspirerende arbeidsmiljø med engasjerte kolleger
- En spennende arbeidshverdag med mye ansvar og muligheter for personlig og faglig utvikling
- Uformelt arbeidsmiljø på Fagerborg i Oslo
- Gode pensjonsbetingelser etter gjeldende avtaleverk
Arbeidstid: Dagtid, noe helge- og kveldsarbeid må imidlertid påregnes
Ønskede vedlegg: Vitnemål, CV, eksempler på tidligere arbeid (for eksempel Portfolio, lenke til nettside, eller sosiale medier)
Kvalifiserte kandidater vil bli innkalt til intervju i uke 24 og 25.