Opptatt med andre prosjekter

Filmen «Tante Ulrikkes vei» er satt på vent

Tante Ulrikkes vei på Stovner. (Foto: Skjermdump.)
Tante Ulrikkes vei på Stovner. (Foto: Skjermdump.)
Filmen «Tante Ulrikkes vei» settes på vent inntil videre, og det er usikkert hva som skjer videre med prosjektet.
Sjanger Dette er en nyhet. Artikkelen skal fortelle om noe som har hendt, og på en tilstrebet saklig og nøytral måte.
Saken er Filmen «Tante Ulrikkes vei» settes på vent inntil videre, og det er usikkert hva som skjer videre med prosjektet.

Det opplyser produsent Fridrik H. Mar i Rubicon til Dagsavisen. Han sier også at det ikke er sikkert at regissør Iram Haq blir med videre.

I februar ble det kjent at Haq skal være hovedregissør på den nye Netflix-serien «Palomino» som etter planen skal spilles inn i løpet av 2022. Produsent Fridrik H. Mar i Rubicon sier både de og Iram Haq er innstilt på at Haq skal ha regi på «Tante Ulrikkes vei».

– Det er ingen andre regissører som har jobbet med prosjektet, og vi har heller ingen andre enn Iram i sikte. Usikkerheten ligger i prosjektet og ikke i personene. Iram Haq ønsker veldig gjerne å jobbe med prosjektet, men det handler om tilgjengelighet, og vi har ikke noe som kan låses akkurat nå. Vi er rett og slett ikke klare til å realisere prosjektet akkurat nå, sier Mar.

Bakgrunnen for at filmen er utsatt er knyttet til finansiering, manus og en ny diskusjon om dramaserie er et bedre format for prosjektet.

Annonse

– Vi jobber fortsatt med å finne flere investorer, og det er et pågående arbeid. Det krever noen ganger to skritt framover og ett skritt tilbake før man har alt på plass, sier han.

«Tante Ulrikkes vei» er opprinnelig en bok fra 2017, skrevet av Zeshan Shakar. Boka handler om to ungdommer som vokser opp i Drabantby-Oslo. Shakar fikk Tarjei Vesaas’ debutantpris for boka.
TV-selskapet Rubicon sier de ikke er sikre på når de kan komme i gang med opptak

Liker du det du leser?

Da kommer du til å elske Subjekt Pluss!
Det er ingen bindingstid.

Bli abonnent!
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de er uredde og dedikerte i dekningen av kunst og kultur. Leser jeg Subjekt, vet jeg hva som skjer.


Trine Skei Grande
Tidl. kulturminister (V)
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de problematiserer det som andre ikke har tenkt på. I tillegg har de grundige anmeldelser og gode anmeldere, og det mener jeg uavhengig av at de likte min serie, altså!


Henriette Steenstrup
Regissør
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de tar opp ting jeg ikke visste at jeg var interessert i. Dessuten er det et nydelig sted å holde seg oppdatert på hva som foregår i kulturnorge.


Jonis Josef
Komiker
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de tar samtiden på pulsen, våger å utfordre kulturlivets indre maktkonstellasjoner og dermed til gagns viser at heller ikke kultur er noen søndagsskole.


Agnes Moxnes
Presseveteran
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi jeg ble rasende hver gang de sakene jeg ville lese var bak betalingsmur. Som abonnent ble jeg kvitt det raseriet, men ble til gjengjeld rammet av et nytt raseri. Over norsk kulturliv.


Harald Eia
Sosiolog
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de har vist en sjokkerende evne til å være først på ballen med nyheter i mange av de viktigste og mest brennbare kulturpolitiske debattene i vår tid.


Mímir Kristjánsson
Stortingsrepresentant (R)
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi avisen tar opp mange interessante temaer, og som leser får jeg bedre innblikk i hva som skjer på kunst- og kulturfeltet.


Sarah Gaulin
Generalsekretær i LIM
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de har utviklet seg til å bli en kulturaktør å regne med. Avisen holder deg oppdatert på kulturfeltet, og er en verdifull kanal for publisering.


Janne Wilberg
Oslos byantikvar