fbpx

Vær synlig der hvor publikum leter etter hva som gjelder akkurat nå!

Unge voksne

76 prosent av våre lesere er 19-39 år


Millennials

48 prosent av våre lesere er 25-39 år


Gen Z

46 prosent av våre lesere er 15-29 år


Attraktive

en målgruppe kulturinstitusjonene lenge har slitt med å nå


Kloke

92 prosent av våre lesere har eller fullfører høyere utdanning


Kultiverte

99 prosent av våre lesere beskriver seg som kulturinteresserte


51/47/2

andelen menn, kvinner og ikke-binære som leser Subjekt


500

respondenter i Subjekts brukerundersøkelse (2021)

Nesten alle som annonserer i Subjekt velger å gjøre det igjen. Det kan bare bety én ting: at annonsering i Subjekt fungerer.

– Vi annonserer i Subjekt for best å nå målgruppa vår: Unge voksne med stor kulturinteresse. Få norske aviser, om noen, tar kunst, kultur og ikke minst leseren på samme alvor. Subjekt dekker musikk uten å flåse, og med kontekstualiserende artikler og gode intervjuer.

Birgitte Mandelid
Øyafestivalen

– Vi annonserer i Subjekt fordi de engasjerer et yngre publikum med interesse for kunst og kultur, og fordi de gir oss annonsering til å stole på.

Mathilde Emilie Johnsen
Astrup Fearnley-museet

– Subjekt er noe så sjeldent som en norsk, uavhengig og fremoverlent nettavis som tar kunst og kultur på alvor – og lykkes med det! De har en entusiastisk tilnærming på stoffet som gjør at vi føler at dette er et sted vi bør ha en tilstedeværelse.

André Ishak
Oslo Jazzfestival

– Munchmuseet annonserer i Subjekt fordi de når en ung og for oss attraktiv målgruppe.

Tone Brunner
Munchmuseet

Ta kontakt med en av våre medierådgivere for en uforpliktende prat om annonsering i Subjekt!

Mats Flåten

mats@subjekt.no
+47 975 39 250

Truls Nymoen

truls@subjekt.no
+47 478 78 501

    Bli en av våre stolte annonsører du også!