Ved å annonsere i Subjekt støtter du opp under vårt uavhengige, kritiske og frie virke for å utvikle kulturlivet. Du støtter også engasjerende og kritisk kulturjournalistikk, som på sikt vil føre til større oppslutning rundt kunsten. Men dette er aldri vårt hovedsaklige salgsargument, for tallenes tale er klar: Ved å annonsere i Subjekt, vil du først og fremst øke synligheten din blant et ungt, kritisk kultivert publikum.

Dette vil vi gjerne overbevise deg om.

Gode førstegangstilbud

Mange som annonserer i Subjekt, velger å gjøre det igjen. Det betyr bare én ting: At annonsering i Subjekt fungerer. Og fordi at vi er rimelig sikre på akkurat dét, tilbyr vi gode førstegangstilbud. Så vil kanskje også du velge oss på nytt.

Konstruktiv annonserapport

Etter endt kampanjeperiode i Subjekt, kommer alltid en konstruktiv annonserapport med statistikk om antall visninger, klikk og CTR. Ved å annonsere i Subjekt vil du altså se effektene av annonseringen, i tillegg til å få en kvalitativ tilbakemelding om hvordan kampanjen har fungert, i forhold til andre annonsører og kampanjer.

Ta kontakt

Subjekts markedsansvarlig, Truls Berg-Hansen, kan nås på truls@subjekt.no. Ta kontakt for å få mediakit, annonseringsguide eller en uforpliktende prat om annonsering i Subjekt.

Annonsører i Subjekt

Øyafestivalen, Astrup Fearnley Museet, Oslo Jazzfestival og Munchmuseet er noen av de annonsørene som velger Subjekt gang på gang. Her kan du lese om hvorfor de velger å annonsere i Subjekt.

Birgitte Mandelid, markedssjef i Øyafestivalen og annonsør i Subjekt.

– Vi annonserer i Subjekt for best å nå målgruppa vår: Unge voksne med stor kulturinteresse. Få norske nettidsskrifter, om noen, tar kunst, kultur og ikke minst leseren på samme alvor. Subjekt dekker musikk uten å flåse eller trille terninger, og med kontekstualiserende artikler og gode intervjuer.

Mathilde Emilie Johnsen, markedsansvarlig i Astrup Fearnley Museet og annonsør i Subjekt.

– Vi annonserer i Subjekt fordi de engasjerer et yngre publikum med interesse for kunst og kultur, og fordi de gir oss annonsering til å stole på.

André Ishak, markedsansvarlig i Oslo Jazzfestival og annonsør i Subjekt.

– Subjekt er noe så sjeldent som et norsk, uavhengig og fremoverlent nettsted som tar kunst og kultur på alvor – og lykkes med det! De har en ungdommelig og entusiastisk tilnærming på stoffet som gjør at vi føler at dette er et sted vi bør ha en tilstedeværelse.

Tone Brunner er markedsføringssjef i Munchmuseet og annonsør i Subjekt.

– Munchmuseet annonserer i Subjekt fordi de når en ung og for oss attraktiv målgruppe.