Drammen Scener AS er heleid av Drammen Kommune og består av Union Scene og Drammens Teater. Union Scene stod ferdig som kulturhus og kultursenter i 2005 og er en Norges mest særpregete og aktive konsertscener. Drammens Teater ble åpnet i 1870. Det ble gjenåpnet etter brannen i 1993 som et av landets vakreste teatre i 1997. Til sammen har våre to hus 10 scener og her foregår opp til 1000 arrangementer årlig. Med over 150.000 besøkende til disse arrangementene er vi en av landets aller best besøkte kulturarenaer. Les mer på: www.drammenscener.no
Arbeidsoppgaver og ansvar
- Overordnet ansvar for markedsføringen av Drammen Scener og de ulike arrangementene på Drammen Teater og Union Scene
- Utvikle, forvalte og foredle merkevarene Drammens Teater og Union Scene
- Hovedansvar for utvikling og oppfølging av selskapets markedsstrategi
- Utvikling og oppdatering av alle digitale flater
- Billettsystem og billettsalg
- Publikumsutvikling: Nå nye målgrupper og nye kunder
- Sette Drammens Teater og Union Scene på kartet – lokalt, regionalt og nasjonalt
- Delta på aktuelle arenaer for næringsliv og kulturell utvikling
Vi kan tilby
- En av Norges mest unike og spennende arbeidsplasser innen kulturfeltet
- Stor grad av selvstendighet
- Gode og engasjerte kolleger
- Lønn etter avtale
Kvalifikasjoner
Vi tror du har best sjanse for å lykkes om du blant annet har disse kvalifikasjonene
- Høyere utdanning
- Ledererfaring
- Erfaring fra markedsføring og salg
- God kunnskap om sosiale medier og digitale plattformer
- Grafisk design og utforming
- Utadvendt og engasjert
- Kreativ og nytenkende