Mediebedriftenes Landsforening søker administrativ koordinator/rådgiver

Har du erfaring fra kompetansearbeid, medlemsoppfølging, datainnsamling, enkle økonomioppgaver og har lyst til å jobbe med oss i Pressens hus? Da kan det være deg vi er på jakt etter.

Vi ser etter deg som er opptatt av kompetanse og vil bidra i bransjens kompetanseordning (Stup), og være bidragsyter i noen av våre største prosjekter som årskonferanse, tariffoppgjør og datainnsamling. Du vil være sentral i verving av nye medlemmer og ha ansvar for vedlikehold av medlemsbase og oppfølging av nye medlemmer. Vi tilbyr en svært variert hverdag siden administrativ avdeling bistår med et vidt spekter av oppgaver. Som ansatt i MBL vil du jobbe sammen med samfunnsengasjerte og kunnskapsrike kollegaer som alle brenner for at våre medlemmer skal lykkes.

Du bør ha gode faglige kvalifikasjoner og erfaring fra kompetansearbeid og administrasjon. Det er positivt om du i tillegg har noe erfaring fra økonomi og analysearbeid. Vi ser etter deg som er nøyaktig, strukturert og systematisk, liker å jobbe med tall og har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner. Du bør kunne håndtere varierte arbeidsoppgaver og være en god sparringspartner for kollegaer og medlemmer. Du har god muntlig og skriftlig framstillingsevne, liker å arbeide selvstendig og har gode ferdigheter i bruk av IT og programvare.

Arbeidsoppgaver

  • Bransjens kompetanseordning, Stup. Her vil du få ansvar for organisering av kollektive kurs,
    studieturer, bedriftsinterne tiltak og markedsføring av ordningen, og du vil samarbeide tett med Norsk Journalistlag
  • Bistå i innhenting og bearbeiding av data. Her vil du arbeide tett med kollegaene i analyse og utvikling
  • Bistå arbeidslivsavdelingen, bl.a. med kursadministrasjon og i forberedelse av tariffoppgjør samt under tarifforhandlinger
  • Medlemsverving/medlemsbase. Her vil du jobbe med verving av nye medlemmer, svare på spørsmål om medlemskap og holde medlemsbasen oppdatert. Du vil også være bindeleddet mot NHOs medlemsservice
  • Bistå i arbeidet med vår ungsatsing, Mediekompasset, bl.a. i forbindelse med nasjonal avisuke
  • Bistå med arrangementer som årskonferansen, frokostseminarer og mindre kurs
  • Enklere økonomioppgaver, fakturering
  • Kontordrift/førstelinje tjenester/administrasjonsoppgaver ved behov

Kvalifikasjoner og erfaring

  • Gode faglige kvalifikasjoner innen administrasjon og gjerne innen økonomi
  • Erfaring fra kompetansearbeid og kursadministrasjon
  • Relevant utdannelse innen IT, HR, økonomi og/eller administrasjon, bachelor el.lign.
  • Arbeidserfaring fra tilsvarende stilling
  • Gode ferdigheter og stor forståelse for IT og programvare, samt genuin nysgjerrighet på nye verktøy og arbeidsprosesser
  • Gode muntlige og skriftlige ferdigheter, på norsk og engelsk

Personlige egenskaper

  • Relasjonsbygger med godt humør som kommuniserer godt
  • Arbeider selvstendig, men trives også i teamarbeid
  • Serviceinnstilt, løsningsorientert og fleksibel
  • Målrettet og strukturert – holder oversikt, er nøyaktig og klarer å prioritere og sikre fremdrift
  • Nysgjerrig og tar initiativ til nye arbeidsprosesser og nye verktøy

Vi tilbyr

  • En givende og utviklende stilling i en spennende bransje
  • Arbeidssted i trivelige Pressens hus i Oslo sentrum. Her er vi samlokalisert med de andre presseorganisasjonene og NTB, noe som åpner for mange samarbeidsmuligheter
  • Godt arbeidsmiljø med dyktige kollegaer
  • En fleksibel, lærerik og variert arbeidshverdag
  • Konkurransedyktige betingelser og gode pensjons- og forsikringsordninger

Spørsmål om stillingen kan rettes til økonomi- og administrasjonssjef Torill Roås, på telefon 90614479 eller mail tr@mediebedriftene.no.

Tiltredelse og lønn etter avtale

Om Mediebedriftenes Landsforening (MBL)

Mediebedriftenes Landsforening (MBL) er mediebransjens utgiver- og arbeidsgiverorganisasjon, og en landsforening i NHO. Medlemsmassen består av aviser, magasin- og ukepresse, tv og en del andre virksomheter innen mediebransjen. Totalt har vi ca. 500 medlemsbedrifter med ca. 10 000 årsverk. Vi er 15 ansatte og holder til i nye og trivelige lokaler i Pressens hus sentralt i Oslo sentrum. Her er vi samlokalisert med ca. 200 bransjekollegaer fra ti ulike presseorganisasjoner

Ønsker du å nå jobbsøkere innen kunst og kultur?

Les mer her

Salgsavdelingen

salg@subjekt.no
02469