Den tidligere markedsrådgiveren i Dagsavisen og Vestfoldmuseene blir nå selger i Subjekt: – En stjernesignering, sier salgssjef Mats Flåten.
Den tidligere markedsrådgiveren i Dagsavisen og Vestfoldmuseene blir nå selger i Subjekt: – En stjernesignering, sier salgssjef Mats Flåten.
Fra Gucci, Dagsavisen og Vestfoldmuseene til Subjekt. Bli bedre kjent med moteløve, kunstentusiast og mediejunkie Henriette Hedemann Skogvold (37)!
Annonse
Annonse
Fakta
· Ny ansatt i Subjekts salgsavdeling!
· Navn: Henriette Hedemann Skogvold
· Alder: 37
· Utdanning: Bachelor i kommunikasjon og ledelse (BI)
· Utdanning: Fagskoleeksamen i journalistikk (NKH)
Sjanger
Dette er en pressemelding. En pressemelding er en tekst som sendes til media for å spre informasjon med nyhetsverdi. Subjekts pressemeldinger har til hensikt å kommunisere Subjekts egne virksomhet.
Saken er
Subjekt vokser.
Annonse
Subjekt har hatt en knallsterk inngang på året, og vi investerer hver krone i videre utvikling.
Tidligere i år ansatte vi Sander Sebastian Amsrud (22) som journalist.
Nå vokser vi med enda en stjernesignering, Henriette Hedemann Skogvold (37), til salgsavdelingen i Subjekt.
Hun tiltrer allerede 1. september – til full jubel fra hennes nye kollegaer.
Annonse
Også 37-åringen selv er stolt.
– Subjekt er en sterk og tydelig aktør i det norske medielandskapet, og har lykkes med å kombinere kulturjournalistikk, meningsbrytning og samfunnsdebatt. Jeg ser stort potensial i å få kombinere salgsarbeid, strategisk utvikling og målrettet markedsføring for en aktør jeg virkelig har tro på, sier hun, og fortsetter:
– Jeg tar med meg erfaring fra både kultursektoren, kommersiell medieutvikling og mediebransjen. Gleder meg til å bidra med struktur, innsikt og idéutvikling i en fase med vekst og muligheter.
– Hvordan vil du beskrive deg selv?
– Jeg er positiv og nysgjerrig, med driv for å få ting til å skje. Jeg er en lagspiller med blikk for detaljene, og trives med å skape rom for at andre også lykkes. Å bygge tillit og spille kollegaer og samarbeidspartnere gode, er noe jeg verdsetter høyt.
Skogvold er erfaren innenfor fagene og disiplinene Subjekt opererer i. Hun har jobbet med kundelojalitet i Group 88, som markedsrådgiver i Dagsavisen og som markedsrådgiver nå sist i Vestfoldmuseene. Nå går hun tilbake til mediebransjen – med solid erfaring fra mote-, medie- og museumssektor.
– En drømmesignering!, sier salgssjef Mats Flåten, som møtte Skogvold først «på andre siden av bordet».
Den gang som markedsrådgiver for Vestfoldmuseene, en av Subjekts mange annonsører.
– Jeg merket fort at hun har stor kunnskap og tilsvarende lidenskap for kunst og kultur. Kombinert med hennes spesielle, kommersielle teft, og mye erfaring fra både mediebransjen og markedsføringsfaget, er hun den perfekte kollega i Subjekts salgsavdeling, og som vil komme alle våre annonsører og kommersielle samarbeidspartnere til gode, sier Flåten, som gleder seg:
– Jeg gleder meg først og fremst til å få Henriette som kollega og positivt tilskudd til arbeidsmiljøet i det som allerede er drømmejobben. I tillegg ser jeg frem til å få et kraftig tilskudd på kapasitet og ressurser i Subjekts salgsavdeling. Jeg er helt sikker på at jeg kommer til å lære mye av Henriette.
Det skjer mye i kulissene hos Subjekt om dagen. (Foto: Subjekt.)
Gleder seg
Skogvold gleder seg også stort til jobben.
– Jeg trives som brobygger mellom mennesker, idéer og behov – og liker å utvikle konsepter som skaper merverdi både for samarbeidspartnere og publikum. Jeg håper å bidra med nye vinklinger og kreative løsninger som styrker Subjekts kommersielle arbeid videre, sier hun.
Skogvold mener Subjekt har en sterk og tydelig merkevare «som står ut i medielandskapet», noe som gir et uforløst potensial innen annonsesamarbeid og verdibasert markedskommunikasjon.
– Hva gleder du deg mest til?
– Å jobbe tett på både annonsører og målgrupper for å utvikle bærekraftige inntektsstrømmer. Jeg gleder meg til å styrke og videreutvikle Subjekts kommersielle fundament, og ikke minst til å samarbeide med det faglig dyktige og inkluderende teamet i Subjekt. En fantastisk gjeng!
Skogvold har allerede vært med på flere interne «fredagspilser», og imponert med oversikten over medielandskap og Subjekt-tematikk.
– Hun hører virkelig hjemme her, sier sjefredaktør Danby Choi, og fortsetter:
– Skogvold har en verdifull bakgrunn og en innsiktsbasert tilnærming til både medier og markedsføring. Hennes kompetanse, kontaktnettverk og person blir et fantastisk tilskudd til Subjekt.
Henriette Hedemann Skogvold (37) er ny selger i Subjekt. (Foto: Subjekt.)
En brobygger
– Hva trenger kulturlivet mer av?
– Det norske kulturlivet trenger flere bærekraftige forretningsmodeller og bedre samarbeid mellom innholdsleverandører og kommersielle aktører – uten at det går på bekostning av integritet. Mer strategi, mer synlighet og mer tydelig verdi for både publikum og samarbeidspartnere. Mange kulturaktører har innhold av høy kvalitet, men trenger støtte til å formidle det bedre og bredere, sier den tidligere markedsrådgiveren i Vestfoldmuseeene.
– Hvilke erfaringer tar du med deg inn i Subjekt?
– Jeg har bred erfaring fra både strategisk kommunikasjon, marked og kommersielt arbeid. Jeg liker å jobbe helhetlig med idéutvikling, målgruppeforståelse og og evne til å bygge gode, tillitsfulle samarbeid – og har jobbet med både kampanjer, B2B-salg og merkevareposisjonering. I tillegg har jeg med meg et sterkt engasjement for kulturfeltet og et blikk for hvordan form og strategi kan spille sammen for å skape verdi.
– Hvordan kan en kulturavis bistå kulturinstitusjonene med å nå et større publikum?
– Som annonseplattform og samarbeidspartner har Subjekt en sterk merkevare og en attraktiv målgruppe. Med kreative, relevante og engasjerende annonseformater, fungerer det som en bro mellom institusjonene og et kulturinteressert publikum. Det gir verdi for begge parter.
– Hva ser du for deg blir den spennende utfordringen?
– Å skape vekst uten å miste særpreget – og å utvikle gode, langsiktige partnerskap med aktører som forstår verdien av det Subjekt representerer. Samtidig blir det viktig å balansere kommersielle behov med integritet og tydelighet – i et marked i konstant endring.
Tre kjappe
– Hvilken film så du sist?
– «Deep impact» (1998) og «Jackass: The Movie» (2002). For meg er det to gode sommerklassikere!
– Hvilken serie binger du om dagen?
– Jeg har akkurat begynt på sesong 2 av «Andor». Vet jeg er sent ute!
– Og hvilke bøker leser du?
– I sommer har jeg lest «Hvem er du?» (2025) av Lars Dehli og «1984» (1949) av George Orwell. Samt Jan Lööf-bøkene for sønnen min!
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi kultur og politikk trenger flere stemmer og plattformer i Norge. På Subjekt blir jeg orientert og irritert, opplyst og engasjert. Og kjeder meg i hvert fall ikke!
Hedvig Montgomery Psykolog
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de er uredde og dedikerte i dekningen av kunst og kultur. Leser jeg Subjekt, vet jeg hva som skjer.
Trine Skei Grande Direktør i Forleggerforeningen
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi jeg er interessert i kultur, og fordi de har en stor bredde i dekningen sin.
Alexander Tenvik Kunstner
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi avisen fyrer opp feeden min nesten ukentlig, og jeg må selvsagt følge med der det skjer. Og de skriver om kulturstoff andre har sluttet å dekke.
Anette Trettebergstuen Stortingsrepresentant (AP)
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de utfordrer dagsordenen. Selv om jeg ikke alltid er enig, så er det forfriskende å lese meninger som utfordrer status quo.
Amrit Kaur Leder i Rød ungdom
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de har utviklet seg til å bli en kulturaktør å regne med. Avisen holder deg oppdatert på kulturfeltet, og er en verdifull kanal for publisering.
Janne Wilberg Oslos byantikvar
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi avisen skiller seg ut med skarpe analyser, intellektuell friksjon, ekte meningsmangfold og mot til å stille spørsmål ved zeitgeist. Som muslimsk tenker har jeg opplevd slike medier som anti-islamske, men ikke Subjekt.
Mohammad Usman Rana Muslimsk tenker
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi det er viktig for meg personlig å lese et bredt spekter med nyheter og meninger for å gjøre de gode samfunnsanalysene.
Benedikte Høgberg
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi avisen publiserer tankevekkende innlegg i samfunnsdebatten, og fordi jeg bryr meg om de som leser avisen.
Ervin Kohn Jødisk tenker
Jeg abonnerer på Subjekt fordi det inviterer meg til å tenke.
Einar Øverenget Filosof
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi avisen er maktkritisk og uredd. Det er forfriskende.
Asle Toje Nestleder i Nobelkomitéen
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de er en av de få virkelig frie avisene i Norge. De dekker kunst, kultur og samfunn med integritet, uten å bøye seg for staten eller kommersielt press. De skriver ærlig, modig og ufiltrert, og gir rom til stemmer og kunstnere som ellers ikke blir sett. Det er derfor Subjekt vokser, og derfor jeg støtter dem.
Trym Ruud Kunstner
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de tør der andre tier.
Morten Traavik Kunstner
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de tar samtiden på pulsen, våger å utfordre kulturlivets indre maktkonstellasjoner og dermed til gagns viser at heller ikke kultur er noen søndagsskole.
Agnes Moxnes Presseveteran
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi vi trenger flere aviser som står utenfor de store mediekonserne.
Adrian Eilertsen King Skurk One
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi avisen tar opp mange interessante temaer, og som leser får jeg bedre innblikk i hva som skjer på kunst- og kulturfeltet.
Sarah Gaulin Generalsekretær i LIM
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de tør å løfte prinsipielle debatter, og stå i dem når det stormer. Medie-Norge hadde vært fattigere uten Subjekts aktive bidrag til samfunnsdebatten.
Simen Velle Leder i FPU
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi det er avisen som virkelig forstår samtiden. De er seriøse og lesverdige på kultur og politikk, men uten å bli jålete, sånn at alle kan være med og forstå den kompliserte virkeligheten.
Snorre Klanderud Influenser
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de har interessante og spennende vinklinger på aktuelle saker.
Ari Bajgora Rapper
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi vi trenger mer, ikke mindrekulturjournalistikk i Norge. Og så synes jeg det er viktig å følge med på tendenser, nyheter og meninger på tvers av det politiske spekteret, både saker jeg er enige i og saker jeg er uenige i.
Susanne Kaluza Litteraturhussjef i Oslo
– Mangfold i de redigerte medier er en demokratisk forutsetning. Jeg leser kulturavisen Subjekt fordi kulturkrig også er kultur. Anbefales særlig for folk med lavt blodtrykk.
Anine Kierulf Jurist
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi det er en avis som setter mangfold høyt, og som mener det. Subjekt våger å ta inn flere perspektiver.
Hadle Bjuland Leder i KRFU
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de har vist en sjokkerende evne til å være først på ballen med nyheter i mange av de viktigste og mest brennbare kulturpolitiske debattene i vår tid.
Vi bruker informasjonskapsler for å gi deg en god brukeropplevelse, spore og måle trafikk på våre nettsider, samt for å tilby annonser som kan være relevante for deg.
Subjekt bruker informasjonskapsler for å forbedre din brukeropplevelse mens du navigerer deg gjennom nettsiden. Blant disse vil noen av informasjonskapslene lagres i nettleseren din. Dette gjelder informasjonskapslene som er kategorisert som nødvendige for å kunne bruke Subjekt, da de er essensielle for at de grunnleggende funksjonene til nettstedet skal fungere. Vi bruker også tredjeparts informasjonskapsler som hjelper oss med å analysere og forstå hvordan du bruker vår avis. Disse informasjonskapslene lagres kun i nettleseren din med ditt samtykke, og du har altså muligheten til å velge bort disse informasjonskapslene. Men å velge bort noen av disse informasjonskapslene kan påvirke nettleseropplevelsen din, og vi anbefaler å tillate alle informasjonskapsler for å få mest mulig ut av Subjekt. Vi bryr oss om ditt personvern.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Varighet
Beskrivelse
cookielawinfo-checkbox-advertisement
1 year
Set by the GDPR Cookie Consent plugin, this cookie is used to record the user consent for the cookies in the "Advertisement" category .
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
CookieLawInfoConsent
1 year
Records the default button state of the corresponding category & the status of CCPA. It works only in coordination with the primary cookie.
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Cookie
Varighet
Beskrivelse
__atuvc
1 year 27 days
AddThis sets this cookie to ensure that the updated count is seen when one shares a page and returns to it, before the share count cache is updated.
__atuvs
30 minutes
AddThis sets this cookie to ensure that the updated count is seen when one shares a page and returns to it, before the share count cache is updated.
sp_landing
1 day
The sp_landing is set by Spotify to implement audio content from Spotify on the website and also registers information on user interaction related to the audio content.
sp_t
1 year
The sp_t cookie is set by Spotify to implement audio content from Spotify on the website and also registers information on user interaction related to the audio content.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Cookie
Varighet
Beskrivelse
_gat
1 minute
This cookie is installed by Google Universal Analytics to restrain request rate and thus limit the collection of data on high traffic sites.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Cookie
Varighet
Beskrivelse
_ga
2 years
The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
_gat_gtag_UA_18784880_33
1 minute
Set by Google to distinguish users.
_gid
1 day
Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
at-rand
never
AddThis sets this cookie to track page visits, sources of traffic and share counts.
CONSENT
2 years
YouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data.
uvc
1 year 27 days
Set by addthis.com to determine the usage of addthis.com service.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Cookie
Varighet
Beskrivelse
_fbp
3 months
This cookie is set by Facebook to display advertisements when either on Facebook or on a digital platform powered by Facebook advertising, after visiting the website.
fr
3 months
Facebook sets this cookie to show relevant advertisements to users by tracking user behaviour across the web, on sites that have Facebook pixel or Facebook social plugin.
loc
1 year 27 days
AddThis sets this geolocation cookie to help understand the location of users who share the information.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
A cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface.
YSC
session
YSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages.
yt-remote-connected-devices
never
YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video.
yt-remote-device-id
never
YouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video.
yt.innertube::nextId
never
This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.
yt.innertube::requests
never
This cookie, set by YouTube, registers a unique ID to store data on what videos from YouTube the user has seen.