Subjekt vokser!

Henriette Hedemann Skogvold til Subjekt

Den tidligere markedsrådgiveren i Dagsavisen og Vestfoldmuseene blir nå selger i Subjekt: – En stjernesignering, sier salgssjef Mats Flåten.
Den tidligere markedsrådgiveren i Dagsavisen og Vestfoldmuseene blir nå selger i Subjekt: – En stjernesignering, sier salgssjef Mats Flåten.
Fra Gucci, Dagsavisen og Vestfoldmuseene til Subjekt. Bli bedre kjent med moteløve, kunstentusiast og mediejunkie Henriette Hedemann Skogvold (37)!
Sjanger Dette er en pressemelding. En pressemelding er en tekst som sendes til media for å spre informasjon med nyhetsverdi. Subjekts pressemeldinger har til hensikt å kommunisere Subjekts egne virksomhet.
Saken er Subjekt vokser.

Subjekt har hatt en knallsterk inngang på året, og vi investerer hver krone i videre utvikling.

Tidligere i år ansatte vi Sander Sebastian Amsrud (22) som journalist.

Nå vokser vi med enda en stjernesignering, Henriette Hedemann Skogvold (37), til salgsavdelingen i Subjekt.

Hun tiltrer allerede 1. september – til full jubel fra hennes nye kollegaer.

Annonse

Også 37-åringen selv er stolt.

–  Subjekt er en sterk og tydelig aktør i det norske medielandskapet, og har lykkes med å kombinere kulturjournalistikk, meningsbrytning og samfunnsdebatt. Jeg ser stort potensial i å få kombinere salgsarbeid, strategisk utvikling og målrettet markedsføring for en aktør jeg virkelig har tro på, sier hun, og fortsetter:

– Jeg tar med meg erfaring fra både kultursektoren, kommersiell medieutvikling og mediebransjen. Gleder meg til å bidra med struktur, innsikt og idéutvikling i en fase med vekst og muligheter.

– Hvordan vil du beskrive deg selv?

– Jeg er positiv og nysgjerrig, med driv for å få ting til å skje. Jeg er en lagspiller med blikk for detaljene, og trives med å skape rom for at andre også lykkes. Å bygge tillit og spille kollegaer og samarbeidspartnere gode, er noe jeg verdsetter høyt.

Skogvold er erfaren innenfor fagene og disiplinene Subjekt opererer i. Hun har jobbet med kundelojalitet i Group 88, som markedsrådgiver i Dagsavisen og som markedsrådgiver nå sist i Vestfoldmuseene. Nå går hun tilbake til mediebransjen – med solid erfaring fra mote-, medie- og museumssektor.

– En drømmesignering!, sier salgssjef Mats Flåten, som møtte Skogvold først «på andre siden av bordet».

Den gang som markedsrådgiver for Vestfoldmuseene, en av Subjekts mange annonsører.

– Jeg merket fort at hun har stor kunnskap og tilsvarende lidenskap for kunst og kultur. Kombinert med hennes spesielle, kommersielle teft, og mye erfaring fra både mediebransjen og markedsføringsfaget, er hun den perfekte kollega i Subjekts salgsavdeling, og som vil komme alle våre annonsører og kommersielle samarbeidspartnere til gode, sier Flåten, som gleder seg:

– Jeg gleder meg først og fremst til å få Henriette som kollega og positivt tilskudd til arbeidsmiljøet i det som allerede er drømmejobben. I tillegg ser jeg frem til å få et kraftig tilskudd på kapasitet og ressurser i Subjekts salgsavdeling. Jeg er helt sikker på at jeg kommer til å lære mye av Henriette.

Jeg gleder meg over at organisasjonen jeg leder – Riksmålsforbundet – bare har ett ord i navnet. Da kan Subjekt i hvert fall ikke radbrekke det og erte meg ved å skrive det galt, skriver Trond Vernegg. (Foto: Subjekt.)
Det skjer mye i kulissene hos Subjekt om dagen. (Foto: Subjekt.)

Gleder seg

Skogvold gleder seg også stort til jobben.

– Jeg trives som brobygger mellom mennesker, idéer og behov – og liker å utvikle konsepter som skaper merverdi både for samarbeidspartnere og publikum. Jeg håper å bidra med nye vinklinger og kreative løsninger som styrker Subjekts kommersielle arbeid videre, sier hun.

Skogvold mener Subjekt har en sterk og tydelig merkevare «som står ut i medielandskapet», noe som gir et uforløst potensial innen annonsesamarbeid og verdibasert markedskommunikasjon.

– Hva gleder du deg mest til?

– Å jobbe tett på både annonsører og målgrupper for å utvikle bærekraftige inntektsstrømmer. Jeg gleder meg til å styrke og videreutvikle Subjekts kommersielle fundament, og ikke minst til å samarbeide med det faglig dyktige og inkluderende teamet i Subjekt. En fantastisk gjeng!

Skogvold har allerede vært med på flere interne «fredagspilser», og imponert med oversikten over medielandskap og Subjekt-tematikk.

– Hun hører virkelig hjemme her, sier sjefredaktør Danby Choi, og fortsetter:

– Skogvold har en verdifull bakgrunn og en innsiktsbasert tilnærming til både medier og markedsføring. Hennes kompetanse, kontaktnettverk og person blir et fantastisk tilskudd til Subjekt.

Les også: Sander Sebastian Amsrud til Subjekt

Henriette Hedemann Skogvold (37) er ny selger i Subjekt. (Foto: Subjekt.)
Henriette Hedemann Skogvold (37) er ny selger i Subjekt. (Foto: Subjekt.)

En brobygger

– Hva trenger kulturlivet mer av?

– Det norske kulturlivet trenger flere bærekraftige forretningsmodeller og bedre samarbeid mellom innholdsleverandører og kommersielle aktører – uten at det går på bekostning av integritet. Mer strategi, mer synlighet og mer tydelig verdi for både publikum og samarbeidspartnere. Mange kulturaktører har innhold av høy kvalitet, men trenger støtte til å formidle det bedre og bredere, sier den tidligere markedsrådgiveren i Vestfoldmuseeene.

– Hvilke erfaringer tar du med deg inn i Subjekt?

– Jeg har bred erfaring fra både strategisk kommunikasjon, marked og kommersielt arbeid. Jeg liker å jobbe helhetlig med idéutvikling, målgruppeforståelse og og evne til å bygge gode, tillitsfulle samarbeid – og har jobbet med både kampanjer, B2B-salg og merkevareposisjonering. I tillegg har jeg med meg et sterkt engasjement for kulturfeltet og et blikk for hvordan form og strategi kan spille sammen for å skape verdi.

– Hvordan kan en kulturavis bistå kulturinstitusjonene med å nå et større publikum?

– Som annonseplattform og samarbeidspartner har Subjekt en sterk merkevare og en attraktiv målgruppe. Med kreative, relevante og engasjerende annonseformater, fungerer det som en bro mellom institusjonene og et kulturinteressert publikum. Det gir verdi for begge parter.

– Hva ser du for deg blir den spennende utfordringen?

– Å skape vekst uten å miste særpreget – og å utvikle gode, langsiktige partnerskap med aktører som forstår verdien av det Subjekt representerer. Samtidig blir det viktig å balansere kommersielle behov med integritet og tydelighet – i et marked i konstant endring.

Tre kjappe

– Hvilken film så du sist?

– «Deep impact» (1998) og «Jackass: The Movie» (2002). For meg er det to gode sommerklassikere!

– Hvilken serie binger du om dagen?

– Jeg har akkurat begynt på sesong 2 av «Andor». Vet jeg er sent ute!

– Og hvilke bøker leser du?

– I sommer har jeg lest «Hvem er du?» (2025) av Lars Dehli og «1984» (1949) av George Orwell. Samt Jan Lööf-bøkene for sønnen min!

Liker du det du leser?

Da kommer du til å elske Subjekt Pluss!
Det er ingen bindingstid.

Bli abonnent!
Hedvig Montgomery

– Jeg abonnerer på Subjekt fordi kultur og politikk trenger flere stemmer og plattformer i Norge. På Subjekt blir jeg orientert og irritert, opplyst og engasjert. Og kjeder meg i hvert fall ikke!



Hedvig Montgomery
Psykolog
Trine Skei Grande
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de er uredde og dedikerte i dekningen av kunst og kultur. Leser jeg Subjekt, vet jeg hva som skjer.


Trine Skei Grande
Direktør i Forleggerforeningen
Alexander Tenvik
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi jeg er interessert i kultur, og fordi de har en stor bredde i dekningen sin.


Alexander Tenvik
Kunstner
Anette Trettebergstuen
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi avisen fyrer opp feeden min nesten ukentlig, og jeg må selvsagt følge med der det skjer. Og de skriver om kulturstoff andre har sluttet å dekke.


Anette Trettebergstuen
Stortingsrepresentant (AP)
Amrit Kaur
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de utfordrer dagsordenen. Selv om jeg ikke alltid er enig, så er det forfriskende å lese meninger som utfordrer status quo.


Amrit Kaur
Leder i Rød ungdom
Janne Wilberg
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de har utviklet seg til å bli en kulturaktør å regne med. Avisen holder deg oppdatert på kulturfeltet, og er en verdifull kanal for publisering.


Janne Wilberg
Oslos byantikvar
Mohammad Usman Rana
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi avisen skiller seg ut med skarpe analyser, intellektuell friksjon, ekte meningsmangfold og mot til å stille spørsmål ved zeitgeist. Som muslimsk tenker har jeg opplevd slike medier som anti-islamske, men ikke Subjekt.


Mohammad Usman Rana
Muslimsk tenker
Benedikte Høgberg
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi det er viktig for meg personlig å lese et bredt spekter med nyheter og meninger for å gjøre de gode samfunnsanalysene.


Benedikte Høgberg
Ervin Kohn
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi avisen publiserer tankevekkende innlegg i samfunnsdebatten, og fordi jeg bryr meg om de som leser avisen.


Ervin Kohn
Jødisk tenker
Einar Øverenget
Jeg abonnerer på Subjekt fordi det inviterer meg til å tenke.


Einar Øverenget
Filosof
Asle Toje
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi avisen er maktkritisk og uredd. Det er forfriskende.


Asle Toje
Nestleder i Nobelkomitéen
Trym Ruud

– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de er en av de få virkelig frie avisene i Norge. De dekker kunst, kultur og samfunn med integritet, uten å bøye seg for staten eller kommersielt press. De skriver ærlig, modig og ufiltrert, og gir rom til stemmer og kunstnere som ellers ikke blir sett. Det er derfor Subjekt vokser, og derfor jeg støtter dem.



Trym Ruud
Kunstner
Morten Traavik

– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de tør der andre tier.



Morten Traavik
Kunstner
Agnes Moxnes
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de tar samtiden på pulsen, våger å utfordre kulturlivets indre maktkonstellasjoner og dermed til gagns viser at heller ikke kultur er noen søndagsskole.


Agnes Moxnes
Presseveteran
Adrian Eilertsen

– Jeg abonnerer på Subjekt fordi vi trenger flere aviser som står utenfor de store mediekonserne.



Adrian Eilertsen
King Skurk One
Sarah Gaulin
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi avisen tar opp mange interessante temaer, og som leser får jeg bedre innblikk i hva som skjer på kunst- og kulturfeltet.


Sarah Gaulin
Generalsekretær i LIM
Simen Velle

– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de tør å løfte prinsipielle debatter, og stå i dem når det stormer. Medie-Norge hadde vært fattigere uten Subjekts aktive bidrag til samfunnsdebatten.



Simen Velle
Leder i FPU
Snorre Klanderud
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi det er avisen som virkelig forstår samtiden. De er seriøse og lesverdige på kultur og politikk, men uten å bli jålete, sånn at alle kan være med og forstå den kompliserte virkeligheten.


Snorre Klanderud
Influenser
Ari Bajgora
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de har interessante og spennende vinklinger på aktuelle saker.


Ari Bajgora
Rapper
Susanne Kaluza

– Jeg abonnerer på Subjekt fordi vi trenger mer, ikke mindre  kulturjournalistikk i Norge. Og så synes jeg det er viktig å følge med på tendenser, nyheter og meninger på tvers av det politiske spekteret, både saker jeg er enige i og saker jeg er uenige i.



Susanne Kaluza
Litteraturhussjef i Oslo
Anine Kierulf
– Mangfold i de redigerte medier er en demokratisk forutsetning. Jeg leser kulturavisen Subjekt fordi kulturkrig også er kultur. Anbefales særlig for folk med lavt blodtrykk.


Anine Kierulf
Jurist
Hadle Bjuland

– Jeg abonnerer på Subjekt fordi det er en avis som setter mangfold høyt, og som mener det. Subjekt våger å ta inn flere perspektiver.



Hadle Bjuland
Leder i KRFU
Mímir Kristjánsson
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de har vist en sjokkerende evne til å være først på ballen med nyheter i mange av de viktigste og mest brennbare kulturpolitiske debattene i vår tid.


Mímir Kristjánsson
Stortingsrepresentant (R)