Som salgs- og markedsansvarlig får du jobbe med billettsalg og markedsføring, merkevarebygging og markedsanalyser. Festspillene er også i gang med en digital reise på flere fronter og de ser etter deg som kan være med på å realisere potensialet i denne utviklingen, på ditt område.
Salgs- og markedsansvarlig leder et eget team med et par faste deltidsstillinger og flere festivalmedarbeidere i festivalsesongen. Stillingen rapporterer til driftssjef. Du jobber også tett med de andre teamene i driftsavdelingen; kommunikasjon, produksjon og sponsor.
Sentrale ansvarsområder og arbeidsoppgaver
Utvikle salgs- og markedsstrategier
Ansvar for billettsalg
Bidra til å fornye og forbedre kundereisen
Strategisk arbeid med å skape leads og engasjere billettkjøpere
Planlegge og gjennomføre salgs- og markedsaktiviteter i kjøpte kanaler
Festivalprofilering i byrommet
Ansvar for kundedialogsystemer, og for kommunikasjon i disse kanalene
Planlegging og gjennomføring av publikums- og markedsundersøkelser
Analysere resultater for omsetting til kunnskapsbasert markedsføring
Kvalifikasjoner
Erfaring fra tilsvarende arbeid, gjerne også prosjektledelse
Bransjeerfaring er en fordel
Høyere utdanning innen markedsføring er en fordel, men ikke et krav
Norsk og engelsk flytende, skriftlig og muntlig
Gode Office-kunnskaper
Personlige egenskaper
God til å skape engasjement i team
Strategisk sterk
Analytisk og strukturert
God til å samarbeide
Stor arbeidskapasitet og evne til å arbeide godt også under stress
Vi kan tilby
100 % fast stilling
Spennende faglige utfordringer
Uformelt og positivt arbeidsmiljø
Gode utviklingsmuligheter og mange goder, som pensjons- og forsikringsordninger, populær lunsjordning og tilgang til kunst og kultur
Fine lokaler sentralt i Bergen og mulighet for hjemmekontor
Lønn: Etter avtale