Kan du formidle litteratur i verdensklasse gjennom engasjerende og presist markedsarbeid?
Gjennom snart hundre år har Gyldendal hatt en sentral rolle i det norske samfunnet. Vårt oppdrag har vært å skape og formidle historier, kunnskap, kulturopplevelser og samfunnsforståelse. I dag er vi Norges ledende konsern i bokbransjen, og vårt forlagshus utgir et bredt spekter av skjønnlitteratur, generell litteratur, fagbøker og læremidler.
Nå søker vi en dyktig digital markedsfører som vil være med å innovere markedsarbeidet i markedsavdelingen i Gyldendal litteratur. Dette er en del av vår kommersielle avdeling der både salg, presse og design inngår. Her vil du jobbe med operativ og strategisk markedsføring for alle sjangere i litteraturen, og være en del av vårt prosjektlederteam.
I denne rollen vil du jobbe tett med våre redaktører, redaksjoner og definerte forfattere, som kontaktperson og rådgiver innen markedsføring. Du vil også jobbe direkte mot mediebyrå og det er derfor viktig at du har bred forståelse for det digitale universet og markedsmekanismene. Du vil planlegge og gjennomføre markedsplaner for utgivelsene, tilpasset riktig format og kanal for engasjement, vekst og synlighet. Du vil utvikle og iverksette kampanjer, dykke ned i innsikten og analysere resultatene. Til kampanjene og markedsaktivitetene kan det bli behov for å produsere innhold og behandle video og bilder, spesielt til sosiale medier. I rollen inngår også budsjettansvar for markedsføringstiltak og kampanjer.
Vi søker deg som har relevant høyere utdannelse og relevant arbeidserfaring fra lignende stilling, gjerne fra medie- eller reklamebyrå. Erfaring med og forståelse for digitale medier er en selvfølge i denne rollen, og målgruppesegmentering, digital innholdsproduksjon og annonsering i sosiale medier er noe du behersker godt. Du har god kjennskap til Business Manager og Google Analytics, med gode analytiske evner og teknisk forståelse.
Vi ser etter deg som legger stolthet i å formulere deg godt og presist både skriftlig og muntlig, liker å skrive tekster og er ikke fremmed for å benytte AI-løsninger for optimalisering. Du mestrer balansegangen mellom å være kreativ og nytenkende, samtidig som du trigges av salgstall og målbar effekt. Du trives med en aktiv arbeidshverdag og kan prosjektstyre små og store leveranser med en stødig hånd, selv i høyt tempo.
Hos oss får du ta del i en faglig sterk og engasjert markedsavdeling, og formidle kunnskap og kultur sammen med kloke hoder med ulik kompetanse. Vi kan tilby deg en spennende stilling i et forlagshus i utvikling, med solid økonomi og stor samfunnsmessig betydning. Du får jobbe med et bredt spekter av litteratur, og bruke din kløkt, kreativitet, struktur og markedsforståelse til å treffe målgruppene enda bedre med utgivelser de ikke bør gå glipp av.
Stillingen rapporterer til kommersiell leder i Gyldendal, Nina Wergeland.
Vi mener at mangfold og inkludering bidrar til best mulig oppgaveløsning, og ønsker oss medarbeidere med ulik kompetanse, livserfaring og perspektiver. Vi tror på en meningsfylt og utviklende arbeidshverdag og er opptatt av samarbeid, deling, tillit og fleksible arbeidsformer. Vi har gode velferdsordninger, som blant annet jevnlige kompetansedager, treningstilbud og unike lokaler sentralt i Oslo med egen barista og flott kantine.
Vi gleder oss til å motta din søknad!
Vi tar ditt personvern på alvor. Vi ber deg derfor om å sende søknad og CV via lenken i annonsen som fører deg inn i Teft sitt rekrutteringssystem. Da kan vi behandle din søknad og dine opplysninger på en trygg og sikker måte.
Om Gyldendal
Gjennom snart hundre år har Gyldendal hatt en sentral rolle i det norske samfunnet. Vårt oppdrag har vært å skape og formidle historier, kunnskap, kulturopplevelser og samfunnsforståelse. Underveis har verden vært i kontinuerlig endring, og vi har endret oss med den.
Vårt hovedmål er å skape og formidle verdier innenfor kultur og kunnskapsfeltet.
Gyldendal er det ledende konsernet i den norske bokbransjen, og har virksomheter i alle ledd i verdikjeden, fra forlag og innholdsproduksjon til distribusjon, handel, markedsplasser og tjenester. Vi er opptatt av å skape de gode historiene, formidle kunnskap og informasjon, og å drive verden fremover ved hjelp av teknologi og design.