Østfold Internasjonale Teater søker markedsansvarlig

Vi søker en initiativrik og strategisk person med gode samarbeidsevner og høy faglig kompetanse. Søknadsfrist 20. oktober.

Som markedsansvarlig vil du komme inn i et ungt og ambisiøst teater der du skal engasjere en bredt sammensatt befolkning på stadig nye spillesteder. Teatrets produksjoner er svært forskjellige i form og innhold, men skal markedsføres på en måte som gjør at ØIT befester seg som en toneangivende og gjenkjennelig stemme, samtidig som vi når mål om publikumsvekst og synlighet.

Du vil få både operativt og strategisk ansvar for markedsføring av teatret i en definerende periode. Du vil markedsføre både enkeltstående produksjoner og teatret som helhet.

Som markedsansvarlig vil du samarbeide med kunstnere og produsenter, og videreutvikle avdelingen og den faglige ansvarsfordelingen sammen med kommunikasjonsansvarlig og teatersjef. Markedsansvarlig rapporter til teatersjef som også har personalansvar.

Arbeidsoppgaver vil være

  • Strategisk og operativt arbeid for å bygge ØIT som merkevare og aktør, i tråd med kunstnerisk visjon og øvrig kommunikasjonsstrategi.
  • Strategisk og operativt arbeid for å nå mål om publikumsvekst, billettsalg og synlighet.   
  • Design og produksjon av markedsmateriell (tekst/video/bilder/grafikk/layout) til ulike flater.  
  • Utarbeide og gjennomføre markedsføringsstrategi.
  • Gjennomføre markedsanalyser.
  • Annonsere i digitale og analoge flater.
  • Sponsorarbeid og direktesalg mot bedrifter og andre grupper. 
  • Delta i innholdsutvikling for nettsider.
  • Budsjettansvar for markedsbudsjettet.
  • Være en del av teatrets vertskap i fbm. forestillinger, seminarer og andre aktiviteter.

Kvalifikasjonskrav

Høyere utdanning, fortrinnsvis mastergrad eller tilsvarende innen markedsføring eller lignende fagområde. Relevant arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet. Erfaring fra strategisk og operativt arbeid innen markedsføring.

Ønskede kvalifikasjoner

  • Erfaring med merkevarebygging.
  • Erfaring med markedsanalyse, salg, annonse- og kampanjearbeid. 
  • God forståelse for nettkommunikasjon og SoMe, kunnskap om betalt og organisk spredning av innhold.
  • Kompetanse innen grafisk design og innholdsproduksjon.
  • Analytisk innsikt og forståelse, erfaring med Google analytics.
  • Erfaring med Facebook Suite og Adobe Creative Suite.
  • God skriftlig og muntlig formuleringsevne på norsk og engelsk. 
  • Kjennskap til kulturfeltet og interesse for kunst og kultur. 
  • Førerkort klasse B er en fordel.  

Personlige egenskaper

  • Initiativrik og leken     
  • Analytisk og strategisk
  • Lyttende og nysgjerrig
  • Strukturert med gode samarbeidsevner
  • God relasjonsbygger med sterkt selger-gen 
  • En positiv bidragsyter i arbeidsmiljøet og –felleskapet

 Personlig egnethet vil bli vektlagt. Søkeren må regne med en arbeidshverdag med høy intensitet, noe reisevirksomhet og noe arbeid på ettermiddag, kveld og helg.

Om arbeidsgiveren

Østfold Internasjonale Teater (ØIT) har som oppdrag å initiere, skape og formidle scenekunst av høy kunstnerisk kvalitet. Teatret har en kunstnerisk profil som vektlegger stedspesifikk scenekunst og scenekunst i det offentlige rom, men forestillingene spiller også på etablerte scener og i kulturhus. Som de eneste i Norge er ØIT medlem i det internasjonale nettverket IN SITU European Platform for Artistic Creation in Public Space.

ØIT er ett av tre institusjonsteatre i Viken, og det eneste i Østfold-regionen. Teatret er lokalisert i Fredrikstad. ØIT har tolv ansatte, fordelt på produksjonsavdeling, kommunikasjon og marked, teknisk og administrasjon, samt teatersjef og dramaturg. Kommunikasjon- og markedsavdelingen består av to stillinger; markedsansvarlig og kommunikasjonsansvarlig, og har per i dag et løpende samarbeid med Anti.

Tiltredelse etter avtale

Gunstige arbeidsvilkår og lønn etter avtale.

Østfold Internasjonale Teater ønsker et mangfold på arbeidsplassen og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke.

I henhold til offentlighetsloven §25, kan søker som ber om det unntas i offentlig søkerliste. ØIT er forpliktet til å vurdere meroffentlighet og vil foreta en konkret vurdering av søkernes anmodning. Dersom ØIT mener begrunnelsen for fritak ikke er tilstrekkelig, vil søker bli kontaktet og gis mulighet for å trekke søknaden før endelig søkerliste fullføres.

Lenker

Daglig leder
Stiftelsen Studentkroa i Bø
Festivalsjef
Vossa Jazz
Produsent
Vossa Jazz
Digital marknadsførar
Stiftinga Musea i Sogn og Fjordane
Frivillige
Sementblues
Museumspedagog og formidler
Stiftelsen Buskerudmuseet
Direktør
Den Nationale Scene
Kommunikasjonsrådgiver
Kunstsentrene i Norge
Arenaansvarlig
Davvi - Senter for scenekunst

Ønsker du å nå jobbsøkere innen kunst og kultur?

Les mer her

Salgsavdelingen

salg@subjekt.no
02469