Summen tilsvarer over 89 milliarder kroner. Omsetningen ble på 29 milliarder dollar, tilsvarende 259 milliarder kroner.
Antall mennesker i verden som bruker det sosiale nettverket minst én gang i måneden, steg til 2,9 milliarder. Daglige, aktrive brukere lå på 1,9 milliarder i kvartalet, en økning på 7 prosent.
Facebook tok i andre kvartal nesten 50 prosent mer for sin reklameplass enn i samme periode i fjor. Selskapet som også eier meldingstjenester som Instagram, WhatsApp og Messenger, økte omsetningen med over 50 prosent.
Omsetningen er i all hovedsak skapt av reklameinntekter, den så godt som eneste inntektskilde. I regnskapet skriver Facebook at det har vært en økning i antallet reklamer med 6 prosent.
Alt er ikke fryd og gammen for Facebook som de senere år har fått mye kritikk for mangelfull styring av innleggene som blir spredd på de plattformene selskapet kontrollerer.
Muligheten for å vise målrettet reklame basert på den enkeltes søkeord er blitt noe trangere ved at Apple gir sine brukere langt bedre mulighet til å begrense hvilke data som blir samlet inn om dem.