Vær synlig der hvor publikum leter etter hva som gjelder akkurat nå!

Unge voksne

51 prosent av våre lesere er yngre enn 45 år


Gen Z

20 prosent av våre lesere er yngre enn 30 år


Millennials

31 prosent av våre lesere er 30-44 år


Attraktive

en målgruppe kulturinstitusjonene lenge har slitt med å nå


Kloke

90 prosent av våre lesere har eller fullfører høyere utdanning


Kultiverte

85 prosent av våre lesere beskriver seg som kulturinteresserte


55/44/1

andelen menn, kvinner og ikke-binære som leser Subjekt


420

respondenter i Subjekts leserundersøkelse (2025)

Nesten alle som annonserer i Subjekt velger å gjøre det igjen. Det kan bare bety én ting: at annonsering i Subjekt fungerer.

– Vi annonserer i Subjekt for best å nå målgruppa vår: Unge voksne med stor kulturinteresse. Få norske aviser, om noen, tar kunst, kultur og ikke minst leseren på samme alvor. Subjekt dekker musikk uten å flåse, og med kontekstualiserende artikler og gode intervjuer.

Birgitte Mandelid
Øyafestivalen

– Vi annonserer i Subjekt fordi leserne interesserer seg for det samme som oss; god film og bra teater. Subjekt dedikerer plass til faglig og grundige anmeldelser av kunst- og kultur i en tid hvor feltets spalteplass innskrenkes og i økende grad reduseres til terningkast og et spørsmål om smak.

Ida Hauge Johannessen
Vega Scene

– Munchmuseet annonserer i Subjekt fordi de når en ung og for oss attraktiv målgruppe.

Tone Brunner
Munchmuseet

Ta kontakt med oss for en uforpliktende prat om annonsering i Subjekt!

Salgsavdelingen

[email protected]
02469

 

Bli en av våre stolte annonsører du også!