Det Norske Blåseensemble søker ny markedssjef

Det Norske Blåseensemble er et kreativt og nytenkende orkester som har fått internasjonal oppmerksomhet. Orkesteret har de senere årene hatt en betydelig kunstnerisk utvikling og har nylig fått 2 mill. i støtte av Sparebankstiftelsen til et 3-årig publikumsutviklingsprosjekt. Orkesteret består av 24 musikere og en administrasjon på 9 ansatte og holder til i Brygga kultursal. Orkesteret er i dialog med Halden kommune og lokalt næringsliv om bygging av et konsert- og teknologihus med en sal med akustikk i internasjonal toppklasse. DNBE er byens eget orkester med internasjonale ambisjoner, et høyt aktivitetsnivå med 80-100 konserter pr. år, en stor spennvidde i den kunstneriske programmeringen og et bredt publikumsnedslag.

Vår nåværende markedssjef går over i en annen stilling internt, og vi søker derfor hans etterfølger.

Som markedssjef i Det Norske Blåseensemble vil du ha ansvaret for både kommunikasjon, markedsføring og salg av konsertene regionalt, nasjonalt og internasjonalt, med mål om publikumsutvikling og økte egeninntekter. Markedssjefen er leder for markedsavdelingen og inngår i direktørens ledergruppe. Vi tilbyr en utfordrende stilling som vil inngå i et kreativt og engasjert team, bestående av markedsrådgiver, programkomiteen, programsjef, orkestersjef og direktør. Det er viktig at du har evnen til å sjonglere en hektisk arbeidshverdag og drive egne prosjekter fremover. Vi ønsker oss en markedssjef med strukturert og analytisk blikk i kombinasjon med kreativt initiativ og engasjement.

Dine ansvarsområder vil være

  • Ledelse av DNBEs markedsavdeling
  • Kommunikasjon, markedsføring og salg av DNBEs konserter
  • Inngåelse og oppfølging av sponsoravtaler
  • Utarbeide kommunikasjons- markeds- og salgsplan
  • Koordinere, skape og publisere innhold til eide og sosiale kanaler
  • Ansvarlig for utvikling og oppfølging av konsertabonnementsordning
  • Kvalitetssikre kundereisen og sørge for økt kundeinnsikt gjennom analyseverktøy
  • Analysere utvikling og resultater av kampanjer, aktiviteter og strategier

Dine kvalifikasjoner

  • Tolke og forstå kunstneriske ideer og omforme disse til produkter i en salgs- og markedsmessig kontekst
  • Kreativ og sterk formidler
  • Kompetanse innenfor digital markedsføring, salg, kommunikasjon og publikumsutvikling
  • Gjerne musikalsk erfaring eller kompetanse
  • Dyktig historieforteller i sosiale medier, kampanjer og via markedsmateriell
  • Fortrolig med verktøy som Google Analytics, Facebook Ads Manager og Google Ads
  • God forståelse av søkemotorannonsering og optimalisering
  • Erfaring med programmer i Adobe Creative Cloud er en fordel
  • Master- eller bachelorgrad innenfor relevante fagområder

Dine personlige egenskaper

  • Initiativrik, fleksibel og med stor gjennomføringsevne
  • Teft for gode historier
  • Strukturert, effektiv og selvstendig
  • God på relasjoner og trives med salg
  • Strategisk og analytisk
  • Gode kommunikasjons- og formidlingsevner på norsk og engelsk
  • Nysgjerrig, med spesiell interesse for hva som rører seg i kulturfeltet

Vi tilbyr

  • Du får bidra til å utvikle og påvirke et orkester med høy aktivitet og store ambisjoner.
  • Hektisk, kreativt og trivelig arbeidsmiljø med stor grad av frihet innenfor gitte arbeidsoppgaver.
  • Fleksibel arbeidstid.
  • Konkurransedyktige betingelser.
  • Gode pensjonsordninger.
Utstillingsverter LIAF
Nordnorsk Kunstnersenter
Praksisstudenter
CODA Oslo International Dance Festival
Dansepedagog
Sør-Varanger kulturskole
Stipend
Ingerid, Synnøve og Elias Fegerstens stiftelse for norske bildende kunstnere
Kulturskulelærar
Tysnes kommune
Direktør
Kunstsilo
Teatersjef
Teater Ibsen

Ønsker du å nå jobbsøkere innen kunst og kultur?

Les mer her

Salgsavdelingen

salg@subjekt.no
02469