Erklæring om partnerskap

Subjekt blir mediepartner for NPU-konferansen 2018

Subjekts utgiver, Perfektum Partisipp AS, blir medieleverandør for Norsk publikumsutvikling. Dermed blir Subjekt NPU-konferansens mediepartner, og Subjekt-redaktør Danby Choi blir NPUs nye informasjonsmedarbeider.

Subjekt og NPU har mange ting til felles. Blant annet et brennende engasjement for kultur, demokrati og digitalisering – som er årets tema ved NPU-konferansen 2018.

Etter et engasjement som konferansier ved fjorårets konferanse, har Subjekt-redaktør Danby Choi blitt NPUs nye informasjonsmedarbeider. Samtidig blir Subjekt NPU-konferansens mediepartner, og Subjekts utgiver, Perfektum Partisipp AS, blir NPU-konferansens medieleverandør.

Subjekts redaktør, Danby Choi, har selv vært med på å utvikle temaet for årets NPU-konferanse. I tillegg vil han og Subjekt ha ansvaret for å formidle deler konferansen og konferansens tematikk til det allmenne og interesserte publikummet utenfor NPUs medlemsnettverk, i et annonsert samarbeid med NPU.

Målet med samarbeidet er å øke bevisstheten rundt årets tema ved konferansen, blant annet med en artikkelserie om publikusutvikling på Subjekt.no.

Utover det tematiske og redaksjonelle samarbeidet, vil mediepartnerskapet innebære at Perfektum Partisipp AS blir NPU-konferansens medieleverandør og co-produsent.

Fra NPU-konferansen 2017 på Dansens hus i Oslo. (Foto: Birgit Solhaug.)

Om Norsk publikumsutvikling

Norsk publikumsutvikling er et medlemsfinansiert nettverk for deling av kunnskap og best praksis i kunst og kultursektoren. I 2018 er det 130 betalende medlemmer i nettverket. De kommer fra hele landet og alle sjangere. Medlemmene eier NPU og har i årsmøtet valgt et styre, som har ansatt en daglig leder.

Ingrid Elisabeth Handeland er daglig leder og har ansvar for kunnskapsproduksjon og kunnskapsformidling tilpasset medlemmens behov.

Målsettingen med virksomheten er å fremskaffe kunnskap om ulike publikumsgrupper som er nyttig for medlemmene i deres publikumsutvikling. På denne måten bidrar NPU til økt og mer mangfoldig oppslutning om kunst og kultur i Norge. I praksis driver NPU med innsamling, produksjon og formidling av relevant forskning og verktøy til bruk i det daglige arbeidet med publikumsutvikling.

Norsk publikumsutvikling kartlegger årlig hvordan medlemmene arbeider med publikumsutvikling i praksis, og deler ut NPU-prisen til de aller mest nyskapende og vellykkete utviklingsprosjektene. NPU leder utviklingsprosjekter for medlemmer og arrangere konferanser og samlinger for ulike lokale nettverk i nettverket.

NPU-konferansen er den største årlige begivenheten i nettverket. Den ambulerer fra by til by og finner sted på høsten. Den startet i Bergen, og har besøkt Kristiansand (2015), Stavanger (2016), og Oslo (2017).

I 2018 arrangeres NPU-konferansen i Hamar kulturhus. Les mer om Norsk Publikumsutvikling på NPUs nettsider HER.

Nyheter

Om Subjekt

Subjekt er et tidsskrift og nettsted for etikk og estetikk i kunst og kultur. De fysiske utgavene er riksdistribuert gjennom Interpress og kommer plutselig. Magasinet ble først lansert som et subjektivt papirmagasinformat med redaktøren som eneste bidragsyter i 2012. I 2014 kom den vanskelige andreutgaven på over 240 sider, med 30 bidragsytere. I 2017 ble Subjekt.no lansert, med papirmagasinet som ryggrad. Subjekt er utgitt med støtte fra Stiftelsen Fritt Ord.

Bidra? · Annonsere? · Ris/ros/kontakt? · Les mer om Subjekt.

2018 © Alle rettigheter reservert Subjekt, utgitt av Perfektum Partisipp AS. Redaktør og ansvarlig utgiver: Danby Choi.