36,4 millioner

Konsertarrangøren All Things Live fikk rekordstor koronakompensasjon

Konsertarrangøren All Things Live har fått 36,4 millioner kroner i koronakompensasjon. To konserter med det tyske bandet Rammstein var planlagt. (Foto: Lise Åserud/NTB.)
Konsertarrangøren All Things Live har fått 36,4 millioner kroner i koronakompensasjon. To konserter med det tyske bandet Rammstein var planlagt. (Foto: Lise Åserud/NTB.)
En av landets største konsertarrangører har fått over 36 millioner kroner i kompensasjon for festivalsommeren som ikke ble noe av.
Sjanger Dette er en nyhet. Artikkelen skal fortelle om noe som har hendt, og på en tilstrebet saklig og nøytral måte.
Saken er Kompensasjonsrekord fra Kulturrådet.

Selskapet skulle blant annet fått inntekter fra festivalen Oslo Sommertid og to Rammstein-konserter i Trondheim, men det satte koronaviruset en stopper for.

Nå har Norsk kulturråd, som forvalter Kulturdepartementets kompensasjonsordning, tilgodesett konsertarrangøren med 36,4 millioner kroner, skriver VG.

Det er ifølge rådet den så langt største enkeltsummen som er utbetalt under koronapandemien.

Ifølge søknaden om kompensasjon var det budsjettert med et resultat på 32,4 millioner for 2020, mens det var solgt billetter for 2 millioner kroner samme år.

Annonse
All Things Live arrangerte blant annet Rammstein-konsert på Ullevål Stadion i 2019. (Foto: Lise Åserud/NTB.)

Stavernfestivalen søker om 38,5 mill.

Flere musikkfestivaler har søkt om beløp på størrelse med det All Things Live nå har fått, men de venter fortsatt på å få sine søknader ferdig behandlet.

De som ber om mest, er Stavernfestivalen (38,5 millioner), Tons of Rock (36,1 millioner) og Palmesus (35,1 millioner), skriver avisen.

Liker du det du leser?

Da kommer du til å elske Subjekt Pluss!
Det er ingen bindingstid.

Bli abonnent!
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de er uredde og dedikerte i dekningen av kunst og kultur. Leser jeg Subjekt, vet jeg hva som skjer.


Trine Skei Grande
Tidl. kulturminister (V)
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de problematiserer det som andre ikke har tenkt på. I tillegg har de grundige anmeldelser og gode anmeldere, og det mener jeg uavhengig av at de likte min serie, altså!


Henriette Steenstrup
Regissør
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de tar opp ting jeg ikke visste at jeg var interessert i. Dessuten er det et nydelig sted å holde seg oppdatert på hva som foregår i kulturnorge.


Jonis Josef
Komiker
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de tar samtiden på pulsen, våger å utfordre kulturlivets indre maktkonstellasjoner og dermed til gagns viser at heller ikke kultur er noen søndagsskole.


Agnes Moxnes
Presseveteran
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi jeg ble rasende hver gang de sakene jeg ville lese var bak betalingsmur. Som abonnent ble jeg kvitt det raseriet, men ble til gjengjeld rammet av et nytt raseri. Over norsk kulturliv.


Harald Eia
Sosiolog
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de har vist en sjokkerende evne til å være først på ballen med nyheter i mange av de viktigste og mest brennbare kulturpolitiske debattene i vår tid.


Mímir Kristjánsson
Stortingsrepresentant (R)
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi avisen tar opp mange interessante temaer, og som leser får jeg bedre innblikk i hva som skjer på kunst- og kulturfeltet.


Sarah Gaulin
Generalsekretær i LIM
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de har utviklet seg til å bli en kulturaktør å regne med. Avisen holder deg oppdatert på kulturfeltet, og er en verdifull kanal for publisering.


Janne Wilberg
Oslos byantikvar