Pressemelding

Subjekt utvider med Pia (34) og Martin (22)

Martin Lura Dolonen (22) og Pia Nandi Dahle (34) har begge fått fast ansettelse i Subjekts salgsavdeling. (Foto: Ole Erik Løvold).
Martin Lura Dolonen (22) og Pia Nandi Dahle (34) har begge fått fast ansettelse i Subjekts salgsavdeling. (Foto: Ole Erik Løvold).
Salgsavdelingen i Subjekt dobler med to nye talenter: – Gjør oss enda bedre rustet til å yte den beste servicen på markedet, sier salgssjef Mats Flåten.
Sjanger Dette er en pressemelding. En pressemelding er en tekst som sendes til media for å spre informasjon med nyhetsverdi. Subjekts pressemeldinger har til hensikt å kommunisere Subjekts egne virksomhet.
Saken er Subjekt vokser.

– Dette er kjempegøy, sier Mats Flåten.

Han er salgssjef i Subjekt og leder avdelingen som frem til nå har bestått av ham selv og salgskoordinator Truls Nymoen (26).

– Vi får en stadig større kundeportefølje, og da trenger vi naturligvis flere flinke folk med på laget, sier salgssjefen.

Nå dobles avdelingen med to nye talenter. Martin Lura Dolonen (22) er allerede i gang, og 1. mars tiltrer Pia Nandi Dahle (34).

Annonse

– Det har vært mange søkere, men Pia Nandi Dahle og Martin Lura Dolonen er akkurat hva vi så etter, sier Flåten.

Pia Nandi Dahle kommer fra stillingen som annonsekonsulent i filmtidsskriftet Rushprint. Fra 1. mars jobber hun fulltid som selger i Subjekt. (Foto: Ole Erik Løvold.)

Fra Rushprint til Subjekt

Pia Nandi Dahle (34) er tidligere annonseansvarlig for filmmagasinet Rushprint. Hun har også flere års erfaring fra utelivs- og eventbransjen, og har vært innom alt fra Vippa, Findings, Øyafestivalen, Kulturtanken og Eventpersonell AS – for å nevne noe.

Fra 1. mars jobber hun fulltid som selger i Subjekt.

– Subjekt sine kunder kan forvente god oppfølging og god forståelse for bransjen, sier Dahle.

Det er ikke tilfeldig hvilken arbeidsplass hun søkte seg inn til.

– Jeg ønsket å begynne å jobbe i Subjekt fordi jeg synes Subjekt er en unik kulturavis som skriver om interessante og dagsaktuelle temaer innenfor kultur- og samfunnsliv, som tar ytringsfriheten på alvor og slipper til ulike perspektiver, forteller Dahle.

34-åringen har en bachelorgrad i creative industries management fra Handelshøyskolen BI, samt utvekslingsopphold ved både UC Berkeley og Phan Chau Trinh University i Vietnam. Hun har også tatt kunstfag ved Einar Granum kunstfagskole.

– Dahle har bred erfaring fra kulturfeltet, og har jobbet spesielt med salg og med service. Hun har hatt gjørme på skoene i festivalbransjen ved mange anledninger, og har samtidig verdifull kompetanse med både annonsesalg og kundeoppfølging, så dette blir veldig bra, sier Flåten.

Martin Lura Dolonen jobber for tiden med sin bacheloroppgave i digital kommunikasjon og markedsføring ved Handelshøyskolen BI i Bergen. Nå skal han løfte Stillingsportalen i Subjekt til nye høyder. (Foto: Ole Erik Løvold.)

Åpner avdeling i Bergen

Subjekt har kontorer i Oslo og Trondheim. Med Martin Lura Dolonen (22) åpner en liten Subjekt-avdeling i Bergen også. Derfra skal 22-åringen jobbe med salg, Stillingsportalen og Subjekt.

– Jeg ser på jobben i Subjekt som en gyllen mulighet til å utvikle meg profesjonelt, samtidig som jeg får et dypdykk i Norges mest spennende avis. Det å kunne jobbe med så mange flinke kolleger og spennende kunder innen kunst og kultur var avgjørende, sier Dolonen.

22-åringen fullfører for tiden en bachelorgrad i digital kommunikasjon og markedsføring ved Handelshøyskolen BI i Bergen, hvor han skriver bacheloroppgave om hvordan mediebedrifter kan oppnå bedre kjønnsfordeling gjennom søkeordsanalyse av stillingsutlysninger.

Fra sommeren av jobber han fulltid med salg av nettopp stillingsutlysninger i Subjekt. Dolonen får spesielt ansvar for den nylig lanserte Stillingsportalen fra avisen.

– Jeg vil være med på å skape løsninger for kundene våre, og videreutvikle det gode arbeidet som allerede er gjort med Stillingsportalen i Subjekt, sier Dolonen.

Dolonen har erfaring med både salg, kundekontakt og markedsføring gjennom selgerjobb i Levis, og som kommunikasjons-intern i Onna Greens.

– Vi ser et potensiale i stillingsmarkedet, og har som mål at Subjekt skal bli landets ledende plattform for ledige stillinger i kunst- og kulturfeltet. Det skal Martin Dolonen bidra til å bygge opp, sier Flåten.

Subjekts salgsavdeling teller fra 01. mars fire ansatte. (fra venstre: Martin Dolonen, Pia Dahle, Mats Flåten og Truls Nymoen. (Foto: Ole Erik Løvold.)

Gode tider

Subjekt opplever gode tider og vekst på alle fronter. I løpet av 2022 vil avisen vokse fra seks til tolv ansatte.

Flåten forteller at stadig flere ønsker å annonsere i Subjekt, og at salgsavdelingen kontinuerlig jobber med utvikling av eksisterende og nye produkter.

– Det krever kapasitet og kompetanse. Subjekts kunder skal være storfornøyde, og oppleve at de får den beste servicen i markedet. Til denne jobben søker vi kun de aller flinkeste folkene, som de vi har ansatt nå, sier Flåten.

Subjekt var utsolgt for annonsering i store deler av 2021. Når avisen nå ansetter flere selgere er det med mål om å blant annet øke kvaliteten på salgsarbeidet og utvikle nye produkter i samråd med bransjen.

– For oss er det viktig å kunne bistå våre kunder med å nå sine mål på best mulig vis, sier Flåten.

Liker du det du leser?

Da kommer du til å elske Subjekt Pluss!
Det er ingen bindingstid.

Bli abonnent!
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de er uredde og dedikerte i dekningen av kunst og kultur. Leser jeg Subjekt, vet jeg hva som skjer.


Trine Skei Grande
Tidl. kulturminister (V)
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de problematiserer det som andre ikke har tenkt på. I tillegg har de grundige anmeldelser og gode anmeldere, og det mener jeg uavhengig av at de likte min serie, altså!


Henriette Steenstrup
Regissør
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de tar opp ting jeg ikke visste at jeg var interessert i. Dessuten er det et nydelig sted å holde seg oppdatert på hva som foregår i kulturnorge.


Jonis Josef
Komiker
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de tar samtiden på pulsen, våger å utfordre kulturlivets indre maktkonstellasjoner og dermed til gagns viser at heller ikke kultur er noen søndagsskole.


Agnes Moxnes
Presseveteran
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi jeg ble rasende hver gang de sakene jeg ville lese var bak betalingsmur. Som abonnent ble jeg kvitt det raseriet, men ble til gjengjeld rammet av et nytt raseri. Over norsk kulturliv.


Harald Eia
Sosiolog
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de har vist en sjokkerende evne til å være først på ballen med nyheter i mange av de viktigste og mest brennbare kulturpolitiske debattene i vår tid.


Mímir Kristjánsson
Stortingsrepresentant (R)
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi avisen tar opp mange interessante temaer, og som leser får jeg bedre innblikk i hva som skjer på kunst- og kulturfeltet.


Sarah Gaulin
Generalsekretær i LIM
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de har utviklet seg til å bli en kulturaktør å regne med. Avisen holder deg oppdatert på kulturfeltet, og er en verdifull kanal for publisering.


Janne Wilberg
Oslos byantikvar