Fremantle Norge og Monster fusjonerer

Freemantle Norge står bak store TV-produksjoner som «Exit», «Forræder» og «Maskorama». Nå slår de seg sammen med Monster og tar navnet til partneren. (Foto: Skjermdump/NRK.)
Freemantle Norge står bak store TV-produksjoner som «Exit», «Forræder» og «Maskorama». Nå slår de seg sammen med Monster og tar navnet til partneren. (Foto: Skjermdump/NRK.)
TV-produksjonsselskapene Freemantle Norge og Monster fusjonerer.
Sjanger Dette er en nyhet. Artikkelen skal fortelle om noe som har hendt, og på en tilstrebet saklig og nøytral måte.
Saken er TV-produksjonsselskapene Freemantle Norge og Monster fusjonerer.

Selskapet skal hete Monster, heter det i en pressemelding.

Freemantle Norge står bak store TV-produksjoner som «Exit», «Forræder» og «Maskorama». Monster har på sin side utviklet og produsert dokumentarserier som «Gåten Orderud» og «Baneheia – kampen om sannheten». I tillegg står selskapet bak konsepter som «4-stjerners middag» og «Idol».

De to selskapene skal nå eksistere videre under navnet Monster. Selskapet ledes fra i dag av nåværende administrerende direktør Ingvild Daae i Monster. Alle TV-programmer og podkaster som inntil i dag har blitt produsert av Freemantle Norge, skal nå produseres av Monster.

Tidligere administrerende direktør Petter Testmann-Koch i Fremantle Norge blir ikke med videre.

Annonse

– Det har vært en spektakulær reise igjennom ni og et halvt år med mange oppturer, noen nedturer, pandemi, maskefest og Exit-galskap. Nå blir det fat-camp i noen måneder, og så får vi se hva fremtiden bringer, sier Testmann-Koch i en pressemelding.

Liker du det du leser?

Da kommer du til å elske Subjekt Pluss!
Det er ingen bindingstid.

Bli abonnent!
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de er uredde og dedikerte i dekningen av kunst og kultur. Leser jeg Subjekt, vet jeg hva som skjer.


Trine Skei Grande
Tidl. kulturminister (V)
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de problematiserer det som andre ikke har tenkt på. I tillegg har de grundige anmeldelser og gode anmeldere, og det mener jeg uavhengig av at de likte min serie, altså!


Henriette Steenstrup
Regissør
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de tar opp ting jeg ikke visste at jeg var interessert i. Dessuten er det et nydelig sted å holde seg oppdatert på hva som foregår i kulturnorge.


Jonis Josef
Komiker
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de tar samtiden på pulsen, våger å utfordre kulturlivets indre maktkonstellasjoner og dermed til gagns viser at heller ikke kultur er noen søndagsskole.


Agnes Moxnes
Presseveteran
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi jeg ble rasende hver gang de sakene jeg ville lese var bak betalingsmur. Som abonnent ble jeg kvitt det raseriet, men ble til gjengjeld rammet av et nytt raseri. Over norsk kulturliv.


Harald Eia
Sosiolog
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de har vist en sjokkerende evne til å være først på ballen med nyheter i mange av de viktigste og mest brennbare kulturpolitiske debattene i vår tid.


Mímir Kristjánsson
Stortingsrepresentant (R)
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi avisen tar opp mange interessante temaer, og som leser får jeg bedre innblikk i hva som skjer på kunst- og kulturfeltet.


Sarah Gaulin
Generalsekretær i LIM
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de har utviklet seg til å bli en kulturaktør å regne med. Avisen holder deg oppdatert på kulturfeltet, og er en verdifull kanal for publisering.


Janne Wilberg
Oslos byantikvar