Kjærligheten tilgrises
Etter at lokale ungdommer angrep regnbuegaten med sparkesykler, fremstår den som et slags ekspresjonistisk, konseptuelt kunstverk med hentydninger til samtidens ideologiske kaos. Faktisk kan det tenkes at vandalismen er bevaringsverdig som kulturelt uttrykk, skriver Pål-Henrik Hagen (Foto: Pål-Henrik Hagen.)
Hat, haram og hærverk i regnbuegaten
Etter at lokale ungdommer angrep regnbuegaten med sparkesykler, fremstår den som et slags ekspresjonistisk, konseptuelt kunstverk med hentydninger til samtidens ideologiske kaos. Faktisk kan det tenkes at vandalismen er bevaringsverdig som kulturelt uttrykk, skriver Pål-Henrik Hagen (Foto: Pål-Henrik Hagen.)
Drammens regnbuegate var garantert å føre til en tilspissing av konfliktlinjer rundt Pride, og på mange måter virker det å være formålet, om så ubevisst, skriver Pål-Henrik Hagen.