Subjekt er en daglig oppdatert kulturavis på nett som publiserer nyheter, kritikk og underholdning av og for unge voksne. Vi skal utfordre «common sense» med nye meninger, utvikle kulturlivet og fremme demokratiske verdier som debatt.
På få år har Subjekt blitt go-to for verdidebatt i kultur- og samfunnsspørsmål for særlig unge voksne, men også akademikere og beslutningstakerne i kultur-Norge. Med over 100.000 unike brukere månedlig, starter mange riksdekkende debatter i Subjekt. Nå søker vi en dyktig salgs- og markedsansvarlig som kan omsette dette, løfte bedriftens kommersielle side enda et hakk og styrke oss som bedrift.
Salgs- og markedsansvarlig
Arbeidsgiver: Perfektum Partisipp AS
Stillingstittel: Salgs- og markedsansvarlig
Sted: Oslo, Grünerløkka
Stillingsprosent: 80-100
Lønn: Etter avtale
Nå søker vi i Subjekt en salgs- og markedsansvarlig som vil ha det overordnede ansvaret for mediets kommersielle mål og inntekter i tett samarbeid med sjefredaktør/daglig leder. Vi ser etter deg som gjerne har erfaring med mediesalg, eller både salgserfaring og grunnleggende forståelse for presseetikk.
Her vil du også fungere som prosjektleder for noen av de mange arrangementene og prosjektene Subjekt gjennomfører gjennom året. Subjekts kommersielle avdeling står blant annet bak fjorårets største Øyanatt-arrangement, co-produksjon av NPU-konferansen, Subjektprisen og mer.
Subjekt produserer innhold og samarbeider kommersielt med noen av Norges største kulturinstitusjoner og -merkevarer. Fra Munchmuseet, Nasjonalmuseet og Astrup Fearnley Museet til Øyafestivalen, Oslo Jazzfestival og Red Bull. Vi produserer også kommersielt «content» som publiseres i både Subjekts og eksterne kanaler, som salgs- og markedsansvarlig vil omsette og bidra til å utvikle.
Som salgs- og markedsansvarlig bør du derfor trives med å jobbe med flere prosjekter samtidig, ha gode formuleringsevner og være serviceinnstilt, men av presseetiske hensyn tar du ikke del i de redaksjonelle avgjørelsene.
Dine arbeidsoppgaver vil bant annet være:
· Ansvar for annonsesalg
· Gjennomføre egne salgsprosesser
· Prosjektledelse for Subjekt-arrangementer
· Prosjektledelse for eksternt innhold
· Idéutvikling og prosjektledelse for kommersielle mediepartnerskap
· Identifisere nye forretningsmuligheter
Vi ser etter deg som:
· Har salgserfaring
· Gode formuleringsevner skriftlig og muntlig i norsk
· Erfaring og/eller interesse for presseetikk
· Teknisk forståelse, vet hvordan du kan konvertere klikk til salg
· Gjerne har høyere relevant utdanning, men relevant erfaring kan kompensere manglende utdannelse
Personlige egenskaper
· Utpreget relasjonsbygger
· Engasjert
· Nysgjerrig
· Motiveres av å nå mål og å skape resultater
· Uredd
· Ung til sinns
Vi tilbyr
· Nyskapende miljø som setter spor
· En arbeidsplass som vokser
· Å jobbe med landets per definisjon kuleste målgruppe
· Stort nettverk og utviklingspotensiale
· Fast lønn og provisjon
Stillingen har en grunnlønn for 80 prosent stilling, men med rom og mulighet for å økes til 100 prosent stilling på kort tid. God provisjon fra første salg, uten tak.
Slik søker du:
CV og søknad rettes til daglig leder i Perfektum Partisipp AS og ansvarlig utgiver av Subjekt, Danby Choi, på mail: danby@subjekt.no. Merk mailen med «Salgs- og markedsansvarlig» i tittelfeltet.
Spørsmål om stillingen kan også rettes til Danby Choi på mail eller telefon: 980 37 475. Søknadsfrist 23. august 2019. Alle søkere vil bli kontaktet innen 30. august. Aktuelle kandidater møter til jobbintervju.
Om Subjekt
Redaksjonen opptrer etter Vær varsom-plakaten, er medlem i Norsk redaktørforening og opererer i skjæringspunktet mellom avis, magasin og tidsskrift.
Siden weblanseringen 7. januar 2017, har over 100 journalister, skribenter og kritikere publisert i Subjekt. Dekningsområdet er kunst og kultur. Vi kaller det etikk og estetikk, skriver om alt fra ytringsfrihet til Y-blokka og fremmer verdier som debatt og demokrati.
Subjekt er uavhengig utgitt av Perfektum Partisipp AS. Aksjeselskapets hovedvirksomhet er utgivelse av Subjekt, herunder produksjon av journalistikk og salg av markedsføring rettet mot Subjekts spennende målgruppe.
I 2019 er Subjekt utgitt med støtte fra Stiftelsen Fritt Ord, Kulturrådet og Norsk Fotografisk Fond, men dette utgjør bare en liten del av bedriftens omsetning. Vår kommersielle virksomhet er avgjørende.
Vi ønsker ikke å nå flest, men best, og vekker særlig engasjement hos et ungt, kritisk, kultivert og innflytelsesrikt publikum med god smak. Leserne har mangfoldig bakgrunn og er i hovedsak bosatt i de norske storbyene. Halvparten av Subjekts lesere er i aldersgruppen 18-34 år, som betyr at vi treffer målgruppen vår presist i en tid da mange kulturinstitusjoner, våre annonsører, sliter med å nå dette segmentet.
I tillegg til daglig redaksjonell produksjon, står Subjekt bak store arrangementsproduksjoner, eksklusive samarbeidsprosjekter og mer.
Les mer om Subjekt her.