Pressemelding

Subjekt utvider med Pia (34) og Martin (22)

Martin Lura Dolonen (22) og Pia Nandi Dahle (34) har begge fått fast ansettelse i Subjekts salgsavdeling. (Foto: Ole Erik Løvold).
Martin Lura Dolonen (22) og Pia Nandi Dahle (34) har begge fått fast ansettelse i Subjekts salgsavdeling. (Foto: Ole Erik Løvold).
Salgsavdelingen i Subjekt dobler med to nye talenter: – Gjør oss enda bedre rustet til å yte den beste servicen på markedet, sier salgssjef Mats Flåten.
Sjanger Dette er en pressemelding. En pressemelding er en tekst som sendes til media for å spre informasjon med nyhetsverdi. Subjekts pressemeldinger har til hensikt å kommunisere Subjekts egne virksomhet.
Saken er Subjekt vokser.

– Dette er kjempegøy, sier Mats Flåten.

Han er salgssjef i Subjekt og leder avdelingen som frem til nå har bestått av ham selv og salgskoordinator Truls Nymoen (26).

– Vi får en stadig større kundeportefølje, og da trenger vi naturligvis flere flinke folk med på laget, sier salgssjefen.

Nå dobles avdelingen med to nye talenter. Martin Lura Dolonen (22) er allerede i gang, og 1. mars tiltrer Pia Nandi Dahle (34).

Annonse

– Det har vært mange søkere, men Pia Nandi Dahle og Martin Lura Dolonen er akkurat hva vi så etter, sier Flåten.

Pia Nandi Dahle kommer fra stillingen som annonsekonsulent i filmtidsskriftet Rushprint. Fra 1. mars jobber hun fulltid som selger i Subjekt. (Foto: Ole Erik Løvold.)

Fra Rushprint til Subjekt

Pia Nandi Dahle (34) er tidligere annonseansvarlig for filmmagasinet Rushprint. Hun har også flere års erfaring fra utelivs- og eventbransjen, og har vært innom alt fra Vippa, Findings, Øyafestivalen, Kulturtanken og Eventpersonell AS – for å nevne noe.

Fra 1. mars jobber hun fulltid som selger i Subjekt.

– Subjekt sine kunder kan forvente god oppfølging og god forståelse for bransjen, sier Dahle.

Det er ikke tilfeldig hvilken arbeidsplass hun søkte seg inn til.

– Jeg ønsket å begynne å jobbe i Subjekt fordi jeg synes Subjekt er en unik kulturavis som skriver om interessante og dagsaktuelle temaer innenfor kultur- og samfunnsliv, som tar ytringsfriheten på alvor og slipper til ulike perspektiver, forteller Dahle.

34-åringen har en bachelorgrad i creative industries management fra Handelshøyskolen BI, samt utvekslingsopphold ved både UC Berkeley og Phan Chau Trinh University i Vietnam. Hun har også tatt kunstfag ved Einar Granum kunstfagskole.

– Dahle har bred erfaring fra kulturfeltet, og har jobbet spesielt med salg og med service. Hun har hatt gjørme på skoene i festivalbransjen ved mange anledninger, og har samtidig verdifull kompetanse med både annonsesalg og kundeoppfølging, så dette blir veldig bra, sier Flåten.

Martin Lura Dolonen jobber for tiden med sin bacheloroppgave i digital kommunikasjon og markedsføring ved Handelshøyskolen BI i Bergen. Nå skal han løfte Stillingsportalen i Subjekt til nye høyder. (Foto: Ole Erik Løvold.)

Åpner avdeling i Bergen

Subjekt har kontorer i Oslo og Trondheim. Med Martin Lura Dolonen (22) åpner en liten Subjekt-avdeling i Bergen også. Derfra skal 22-åringen jobbe med salg, Stillingsportalen og Subjekt.

– Jeg ser på jobben i Subjekt som en gyllen mulighet til å utvikle meg profesjonelt, samtidig som jeg får et dypdykk i Norges mest spennende avis. Det å kunne jobbe med så mange flinke kolleger og spennende kunder innen kunst og kultur var avgjørende, sier Dolonen.

22-åringen fullfører for tiden en bachelorgrad i digital kommunikasjon og markedsføring ved Handelshøyskolen BI i Bergen, hvor han skriver bacheloroppgave om hvordan mediebedrifter kan oppnå bedre kjønnsfordeling gjennom søkeordsanalyse av stillingsutlysninger.

Fra sommeren av jobber han fulltid med salg av nettopp stillingsutlysninger i Subjekt. Dolonen får spesielt ansvar for den nylig lanserte Stillingsportalen fra avisen.

– Jeg vil være med på å skape løsninger for kundene våre, og videreutvikle det gode arbeidet som allerede er gjort med Stillingsportalen i Subjekt, sier Dolonen.

Dolonen har erfaring med både salg, kundekontakt og markedsføring gjennom selgerjobb i Levis, og som kommunikasjons-intern i Onna Greens.

– Vi ser et potensiale i stillingsmarkedet, og har som mål at Subjekt skal bli landets ledende plattform for ledige stillinger i kunst- og kulturfeltet. Det skal Martin Dolonen bidra til å bygge opp, sier Flåten.

Subjekts salgsavdeling teller fra 01. mars fire ansatte. (fra venstre: Martin Dolonen, Pia Dahle, Mats Flåten og Truls Nymoen. (Foto: Ole Erik Løvold.)

Gode tider

Subjekt opplever gode tider og vekst på alle fronter. I løpet av 2022 vil avisen vokse fra seks til tolv ansatte.

Flåten forteller at stadig flere ønsker å annonsere i Subjekt, og at salgsavdelingen kontinuerlig jobber med utvikling av eksisterende og nye produkter.

– Det krever kapasitet og kompetanse. Subjekts kunder skal være storfornøyde, og oppleve at de får den beste servicen i markedet. Til denne jobben søker vi kun de aller flinkeste folkene, som de vi har ansatt nå, sier Flåten.

Subjekt var utsolgt for annonsering i store deler av 2021. Når avisen nå ansetter flere selgere er det med mål om å blant annet øke kvaliteten på salgsarbeidet og utvikle nye produkter i samråd med bransjen.

– For oss er det viktig å kunne bistå våre kunder med å nå sine mål på best mulig vis, sier Flåten.

Liker du det du leser?

Da kommer du til å elske Subjekt Pluss!
Det er ingen bindingstid.

Bli abonnent!
Trym Ruud

– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de er en av de få virkelig frie avisene i Norge. De dekker kunst, kultur og samfunn med integritet, uten å bøye seg for staten eller kommersielt press. De skriver ærlig, modig og ufiltrert, og gir rom til stemmer og kunstnere som ellers ikke blir sett. Det er derfor Subjekt vokser, og derfor jeg støtter dem.



Trym Ruud
Kunstner
Adrian Eilertsen

– Jeg abonnerer på Subjekt fordi vi trenger flere aviser som står utenfor de store mediekonserne.



Adrian Eilertsen
King Skurk One
Agnes Moxnes
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de tar samtiden på pulsen, våger å utfordre kulturlivets indre maktkonstellasjoner og dermed til gagns viser at heller ikke kultur er noen søndagsskole.


Agnes Moxnes
Presseveteran
Morten Traavik

– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de tør der andre tier.



Morten Traavik
Kunstner
Snorre Klanderud
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi det er avisen som virkelig forstår samtiden. De er seriøse og lesverdige på kultur og politikk, men uten å bli jålete, sånn at alle kan være med og forstå den kompliserte virkeligheten.


Snorre Klanderud
Influenser
Trine Skei Grande
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de er uredde og dedikerte i dekningen av kunst og kultur. Leser jeg Subjekt, vet jeg hva som skjer.


Trine Skei Grande
Direktør i Forleggerforeningen
Anine Kierulf
– Mangfold i de redigerte medier er en demokratisk forutsetning. Jeg leser kulturavisen Subjekt fordi kulturkrig også er kultur. Anbefales særlig for folk med lavt blodtrykk.


Anine Kierulf
Jurist
Sarah Gaulin
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi avisen tar opp mange interessante temaer, og som leser får jeg bedre innblikk i hva som skjer på kunst- og kulturfeltet.


Sarah Gaulin
Generalsekretær i LIM
Alexander Tenvik
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi jeg er interessert i kultur, og fordi de har en stor bredde i dekningen sin.


Alexander Tenvik
Kunstner
Hadle Bjuland

– Jeg abonnerer på Subjekt fordi det er en avis som setter mangfold høyt, og som mener det. Subjekt våger å ta inn flere perspektiver.



Hadle Bjuland
Leder i KRFU
Benedikte Høgberg
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi det er viktig for meg personlig å lese et bredt spekter med nyheter og meninger for å gjøre de gode samfunnsanalysene.


Benedikte Høgberg
Susanne Kaluza

– Jeg abonnerer på Subjekt fordi vi trenger mer, ikke mindre  kulturjournalistikk i Norge. Og så synes jeg det er viktig å følge med på tendenser, nyheter og meninger på tvers av det politiske spekteret, både saker jeg er enige i og saker jeg er uenige i.



Susanne Kaluza
Litteraturhussjef i Oslo
Hedvig Montgomery

– Jeg abonnerer på Subjekt fordi kultur og politikk trenger flere stemmer og plattformer i Norge. På Subjekt blir jeg orientert og irritert, opplyst og engasjert. Og kjeder meg i hvert fall ikke!



Hedvig Montgomery
Psykolog
Ervin Kohn
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi avisen publiserer tankevekkende innlegg i samfunnsdebatten, og fordi jeg bryr meg om de som leser avisen.


Ervin Kohn
Jødisk tenker
Janne Wilberg
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de har utviklet seg til å bli en kulturaktør å regne med. Avisen holder deg oppdatert på kulturfeltet, og er en verdifull kanal for publisering.


Janne Wilberg
Oslos byantikvar
Asle Toje
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi avisen er maktkritisk og uredd. Det er forfriskende.


Asle Toje
Nestleder i Nobelkomitéen
Mímir Kristjánsson
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de har vist en sjokkerende evne til å være først på ballen med nyheter i mange av de viktigste og mest brennbare kulturpolitiske debattene i vår tid.


Mímir Kristjánsson
Stortingsrepresentant (R)
Ari Bajgora
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de har interessante og spennende vinklinger på aktuelle saker.


Ari Bajgora
Rapper
Anette Trettebergstuen
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi avisen fyrer opp feeden min nesten ukentlig, og jeg må selvsagt følge med der det skjer. Og de skriver om kulturstoff andre har sluttet å dekke.


Anette Trettebergstuen
Stortingsrepresentant (AP)
Einar Øverenget
Jeg abonnerer på Subjekt fordi det inviterer meg til å tenke.


Einar Øverenget
Filosof
Amrit Kaur
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de utfordrer dagsordenen. Selv om jeg ikke alltid er enig, så er det forfriskende å lese meninger som utfordrer status quo.


Amrit Kaur
Leder i Rød ungdom
Mohammad Usman Rana
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi avisen skiller seg ut med skarpe analyser, intellektuell friksjon, ekte meningsmangfold og mot til å stille spørsmål ved zeitgeist. Som muslimsk tenker har jeg opplevd slike medier som anti-islamske, men ikke Subjekt.


Mohammad Usman Rana
Muslimsk tenker
Simen Velle

– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de tør å løfte prinsipielle debatter, og stå i dem når det stormer. Medie-Norge hadde vært fattigere uten Subjekts aktive bidrag til samfunnsdebatten.



Simen Velle
Leder i FPU