– Dette er kjempegøy, sier Mats Flåten.
Han er salgssjef i Subjekt og leder avdelingen som frem til nå har bestått av ham selv og salgskoordinator Truls Nymoen (26).
– Vi får en stadig større kundeportefølje, og da trenger vi naturligvis flere flinke folk med på laget, sier salgssjefen.
Nå dobles avdelingen med to nye talenter. Martin Lura Dolonen (22) er allerede i gang, og 1. mars tiltrer Pia Nandi Dahle (34).
– Det har vært mange søkere, men Pia Nandi Dahle og Martin Lura Dolonen er akkurat hva vi så etter, sier Flåten.
Fra Rushprint til Subjekt
Pia Nandi Dahle (34) er tidligere annonseansvarlig for filmmagasinet Rushprint. Hun har også flere års erfaring fra utelivs- og eventbransjen, og har vært innom alt fra Vippa, Findings, Øyafestivalen, Kulturtanken og Eventpersonell AS – for å nevne noe.
Fra 1. mars jobber hun fulltid som selger i Subjekt.
– Subjekt sine kunder kan forvente god oppfølging og god forståelse for bransjen, sier Dahle.
Det er ikke tilfeldig hvilken arbeidsplass hun søkte seg inn til.
– Jeg ønsket å begynne å jobbe i Subjekt fordi jeg synes Subjekt er en unik kulturavis som skriver om interessante og dagsaktuelle temaer innenfor kultur- og samfunnsliv, som tar ytringsfriheten på alvor og slipper til ulike perspektiver, forteller Dahle.
34-åringen har en bachelorgrad i creative industries management fra Handelshøyskolen BI, samt utvekslingsopphold ved både UC Berkeley og Phan Chau Trinh University i Vietnam. Hun har også tatt kunstfag ved Einar Granum kunstfagskole.
– Dahle har bred erfaring fra kulturfeltet, og har jobbet spesielt med salg og med service. Hun har hatt gjørme på skoene i festivalbransjen ved mange anledninger, og har samtidig verdifull kompetanse med både annonsesalg og kundeoppfølging, så dette blir veldig bra, sier Flåten.
Åpner avdeling i Bergen
Subjekt har kontorer i Oslo og Trondheim. Med Martin Lura Dolonen (22) åpner en liten Subjekt-avdeling i Bergen også. Derfra skal 22-åringen jobbe med salg, Stillingsportalen og Subjekt.
– Jeg ser på jobben i Subjekt som en gyllen mulighet til å utvikle meg profesjonelt, samtidig som jeg får et dypdykk i Norges mest spennende avis. Det å kunne jobbe med så mange flinke kolleger og spennende kunder innen kunst og kultur var avgjørende, sier Dolonen.
22-åringen fullfører for tiden en bachelorgrad i digital kommunikasjon og markedsføring ved Handelshøyskolen BI i Bergen, hvor han skriver bacheloroppgave om hvordan mediebedrifter kan oppnå bedre kjønnsfordeling gjennom søkeordsanalyse av stillingsutlysninger.
Fra sommeren av jobber han fulltid med salg av nettopp stillingsutlysninger i Subjekt. Dolonen får spesielt ansvar for den nylig lanserte Stillingsportalen fra avisen.
– Jeg vil være med på å skape løsninger for kundene våre, og videreutvikle det gode arbeidet som allerede er gjort med Stillingsportalen i Subjekt, sier Dolonen.
Dolonen har erfaring med både salg, kundekontakt og markedsføring gjennom selgerjobb i Levis, og som kommunikasjons-intern i Onna Greens.
– Vi ser et potensiale i stillingsmarkedet, og har som mål at Subjekt skal bli landets ledende plattform for ledige stillinger i kunst- og kulturfeltet. Det skal Martin Dolonen bidra til å bygge opp, sier Flåten.
Gode tider
Subjekt opplever gode tider og vekst på alle fronter. I løpet av 2022 vil avisen vokse fra seks til tolv ansatte.
Flåten forteller at stadig flere ønsker å annonsere i Subjekt, og at salgsavdelingen kontinuerlig jobber med utvikling av eksisterende og nye produkter.
– Det krever kapasitet og kompetanse. Subjekts kunder skal være storfornøyde, og oppleve at de får den beste servicen i markedet. Til denne jobben søker vi kun de aller flinkeste folkene, som de vi har ansatt nå, sier Flåten.
Subjekt var utsolgt for annonsering i store deler av 2021. Når avisen nå ansetter flere selgere er det med mål om å blant annet øke kvaliteten på salgsarbeidet og utvikle nye produkter i samråd med bransjen.
– For oss er det viktig å kunne bistå våre kunder med å nå sine mål på best mulig vis, sier Flåten.