– Vi har satt annonseringen på Twitter på vent, sier talsperson Kelsey Roemhildt for General Mills, hvis merkevarer inkluderer blant andre frokostblandingen Cheerios og isprodusenten Häagen-Dazs.
– Som alltid vil vi fortsette å følge med på denne nye retningen og vurdere pengene vi bruker på reklame, legger hun til.
General Motors ble i forrige uke det første selskapet til å midlertidig slutte med reklame på plattformen, og ifølge Wall Street Journal har også bilprodusent Volkswagen, legemiddelgiganten Pfizer og Oreo-produsenten Mondelez bestemt seg for å gjøre det samme.
Mange er bekymret for at Musk vil ha mindre moderering av innhold på plattformen, og at dette kan føre til mer hatefulle ytringer og annet støtende innhold. I tillegg har Musks sparking av flere toppsjefer og varslede endringer etter overtakelsen ført til usikkerhet.
Reklame er hovedinntektskilden for Twitter, og Musk har forsøkt å berolige bekymrede selskaper med at selskapet ikke vil bli et «helveteslandskap uten regler».
Musk har varslet et månedlig gebyr på 8 dollar i måneden for at folk med såkalte verifiserte kontoer skal få beholde verifiseringsstempelet som en annen kilde til inntekter.
Fram til nå har systemet med verifiserte kontoer kun vært knyttet til om brukeren er en kjent person eller ikke.