Bli kjent

Mats Flåten (34) er Subjekts nye salgssjef

Han er ny salgssjef i Subjekt: – Subjekt har allerede fått til veldig mye, men vi ser at dette bare er begynnelsen. Jeg er ekstremt gira over å kunne være med så tidlig i prosessen, sier Mats Flåten. (Foto: Dev Dhunsi.)
Han er ny salgssjef i Subjekt: – Subjekt har allerede fått til veldig mye, men vi ser at dette bare er begynnelsen. Jeg er ekstremt gira over å kunne være med så tidlig i prosessen, sier Mats Flåten. (Foto: Dev Dhunsi.)
Bli bedre kjent med mannen som skal lede Subjekts kommersielle avdeling og bistå kulturlivet med å nå sine publikumsmål.
Sjanger Dette er en nyhet. Artikkelen skal fortelle om noe som har hendt, og på en tilstrebet saklig og nøytral måte.
Saken er Mats Flåten er Subjekts nye salgssjef.

Subjekt vokser og ansetter Mats Flåten (34) i en nyopprettet stilling som salgssjef:

– Dette blir gøy! Jeg gleder meg stort til å bli enda bedre kjent med feltet og dets spennende utfordringer med å nå bredt ut, sier Flåten.

Som salgssjef er han leder for salgsavdelingen i Subjekt AS, som i dag står for nesten halve omsetningen i selskapet.

Tidligere i år kunne Subjekt fortelle om sterk vekst. Avisen ligger an til doblet omsetning, og i store deler av året er Subjekt utsolgt for annonseplasser.

Annonse

– Subjekt når ut til et publikum som kulturinstitusjonene lenge har slitt med å nå. Det er behov for en kulturavis som også engasjerer en yngre målgruppe. Slik kan vi bidra til at kulturfeltet når sine demokratiske målsettinger om å nå bredt ut til folket, sier han.

– Hvordan skal dere løse opp i at avisen tidvis er utsolgt for annonseplasser?

– Vi er opptatt av å kunne levere gode tall til annonsørene våre. Derfor har vi et begrenset varelager, fordi Subjekt er opptatt av å levere kvalitet i alle ledd. Det skal vi fortsette med, men med nye systemer og rutiner for salg, skal vi profesjonalisere og optimalisere ressursbruken vår. Så er det heller ingen hemmelighet at Subjekt vokser raskt redaksjonelt. Avisen treffer stadig flere, og dermed får vi større kapasitet til å bistå annonsørene våre, sier Flåten, og fortsetter:

– Vi har også noen nye spennende produkter på vei til å bli lansert.

Subjekt har tidligere bestått av to selgere på deltid. Flåten ser fram til å bygge opp den kommersielle avdelingen.

– Det viktigste for meg er at Subjekts kunder og annonsører skal være fornøyde. Jeg er veldig interessert i at hver enkelt kunde skal få masse oppmerksomhet fra oss. Vi skal ta oss tid til å bli skikkelig kjent med dem, og deres problemstillinger tilknyttet det å nå ut til et stort publikum, sier han.

Sjefredaktør (t.h.) er fornøyd med sin nyansettelse. Her sammen med medierådgiver Truls Nymoen (t.v.) og salgssjef Mats Flåten. (Foto: Dev Dhunsi.)

Bred erfaring

Flåten har studert internasjonal markedsføring på BI med ett år i Kina som utvekslingsstudent. I tillegg har han bred bakgrunn fra salgsfaget, hvor erfaringene er fra telekom, kinesisk netthandel, digital markedsføring og skytjenester. Denne erfaringen skal han ta med videre inn i Subjekt som salgssjef.

– Hvorfor takket du ja til stillingen?

– Jeg har vært leser av Subjekt helt siden begynnelsen, så den gode magefølelsen var der med en gang. Nå er jeg veldig glad for å komme inn i kunst- og kulturbransjen, og i en kulturavis jeg ser stort potensiale i, sier han.

– Hva tenker du om Subjekts posisjon i markedet?

– Subjekt har allerede fått til veldig mye, men vi ser at dette bare er begynnelsen. Jeg er ekstremt gira over å kunne være med så tidlig i prosessen, sier Flåten.

Flåten er godt i gang med å profesjonalisere og uavhengiggjøre salgsavdelingen.

– Min jobb er å sørge for å gjøre Subjekts salgsavdeling enda mer konkurransedyktig og profesjonell. Vi er allerede i gang med å få inn skikkelige systemer og rutiner som skal bidra til at alle kunder blir behandlet og fulgt opp på ordentlig vis. Ambisjonen er å utvide den lojale og sterke kundeporteføljen i Subjekt, sier han.

Subjekts annonsører kan henvende seg til Subjekts nye salgssjef, Mats Flåten, for de beste tipsene innen Oslos gastronomiske uteliv. (Foto: Ola Flåten.)

Film over serier

Når Mats Flåten ikke jakter nye samarbeidspartnere og annonsører til Subjekt, vandrer han i Oslo by for nytt kulturelt føde. Flåten er selv sterkt bevandret i Oslos gastronomiske tilbud, og er som regel blant de første som setter seg ned på byens nye spisesteder.

– Jeg må si at jeg alltid har vært en storkonsument av kultur, spesielt av mat og vin, musikk og film. De siste årene har jeg blitt mer interessert i norsk samtidskunst, sier han, og fortsetter:

– Ellers er jeg hjemme. Da ser jeg enten på film eller hører på musikk.

– Hva med serier?!

– Jeg prioriterer som regel å se film framfor serier. Men jeg gleder meg til at neste sesong av «Succession» starter.

Ta kontakt

Subjekts nye salgssjef, Mats Flåten, kan nås på telefon 975 39 250 eller e-post [email protected].

Egenannonse: Ta kontakt for en uforpliktende prat om hvordan Subjekt kan bistå med å nå ut til et stort og sterkt kulturinteressert publikum.

Liker du det du leser?

Da kommer du til å elske Subjekt Pluss!
Det er ingen bindingstid.

Bli abonnent!
Ervin Kohn
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi avisen publiserer tankevekkende innlegg i samfunnsdebatten, og fordi jeg bryr meg om de som leser avisen.


Ervin Kohn
Jødisk tenker
Snorre Klanderud
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi det er avisen som virkelig forstår samtiden. De er seriøse og lesverdige på kultur og politikk, men uten å bli jålete, sånn at alle kan være med og forstå den kompliserte virkeligheten.


Snorre Klanderud
Influenser
Alexander Tenvik
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi jeg er interessert i kultur, og fordi de har en stor bredde i dekningen sin.


Alexander Tenvik
Kunstner
Einar Øverenget
Jeg abonnerer på Subjekt fordi det inviterer meg til å tenke.


Einar Øverenget
Filosof
Benedikte Høgberg
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi det er viktig for meg personlig å lese et bredt spekter med nyheter og meninger for å gjøre de gode samfunnsanalysene.


Benedikte Høgberg
Mímir Kristjánsson
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de har vist en sjokkerende evne til å være først på ballen med nyheter i mange av de viktigste og mest brennbare kulturpolitiske debattene i vår tid.


Mímir Kristjánsson
Stortingsrepresentant (R)
Janne Wilberg
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de har utviklet seg til å bli en kulturaktør å regne med. Avisen holder deg oppdatert på kulturfeltet, og er en verdifull kanal for publisering.


Janne Wilberg
Oslos byantikvar
Agnes Moxnes
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de tar samtiden på pulsen, våger å utfordre kulturlivets indre maktkonstellasjoner og dermed til gagns viser at heller ikke kultur er noen søndagsskole.


Agnes Moxnes
Presseveteran
Trine Skei Grande
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de er uredde og dedikerte i dekningen av kunst og kultur. Leser jeg Subjekt, vet jeg hva som skjer.


Trine Skei Grande
Direktør i Forleggerforeningen
Simen Velle

– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de tør å løfte prinsipielle debatter, og stå i dem når det stormer. Medie-Norge hadde vært fattigere uten Subjekts aktive bidrag til samfunnsdebatten.



Simen Velle
Leder i FPU
Hedvig Montgomery

– Jeg abonnerer på Subjekt fordi kultur og politikk trenger flere stemmer og plattformer i Norge. På Subjekt blir jeg orientert og irritert, opplyst og engasjert. Og kjeder meg i hvert fall ikke!



Hedvig Montgomery
Psykolog
Susanne Kaluza

– Jeg abonnerer på Subjekt fordi vi trenger mer, ikke mindre  kulturjournalistikk i Norge. Og så synes jeg det er viktig å følge med på tendenser, nyheter og meninger på tvers av det politiske spekteret, både saker jeg er enige i og saker jeg er uenige i.



Susanne Kaluza
Litteraturhussjef i Oslo
Mohammad Usman Rana
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi avisen skiller seg ut med skarpe analyser, intellektuell friksjon, ekte meningsmangfold og mot til å stille spørsmål ved zeitgeist. Som muslimsk tenker har jeg opplevd slike medier som anti-islamske, men ikke Subjekt.


Mohammad Usman Rana
Muslimsk tenker
Hadle Bjuland

– Jeg abonnerer på Subjekt fordi det er en avis som setter mangfold høyt, og som mener det. Subjekt våger å ta inn flere perspektiver.



Hadle Bjuland
Leder i KRFU
Ari Bajgora
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de har interessante og spennende vinklinger på aktuelle saker.


Ari Bajgora
Rapper
Adrian Eilertsen

– Jeg abonnerer på Subjekt fordi vi trenger flere aviser som står utenfor de store mediekonserne.



Adrian Eilertsen
King Skurk One
Morten Traavik

– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de tør der andre tier.



Morten Traavik
Kunstner
Amrit Kaur
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de utfordrer dagsordenen. Selv om jeg ikke alltid er enig, så er det forfriskende å lese meninger som utfordrer status quo.


Amrit Kaur
Leder i Rød ungdom
Asle Toje
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi avisen er maktkritisk og uredd. Det er forfriskende.


Asle Toje
Nestleder i Nobelkomitéen
Anette Trettebergstuen
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi avisen fyrer opp feeden min nesten ukentlig, og jeg må selvsagt følge med der det skjer. Og de skriver om kulturstoff andre har sluttet å dekke.


Anette Trettebergstuen
Stortingsrepresentant (AP)
Trym Ruud

– Jeg abonnerer på Subjekt fordi de er en av de få virkelig frie avisene i Norge. De dekker kunst, kultur og samfunn med integritet, uten å bøye seg for staten eller kommersielt press. De skriver ærlig, modig og ufiltrert, og gir rom til stemmer og kunstnere som ellers ikke blir sett. Det er derfor Subjekt vokser, og derfor jeg støtter dem.



Trym Ruud
Kunstner
Sarah Gaulin
– Jeg abonnerer på Subjekt fordi avisen tar opp mange interessante temaer, og som leser får jeg bedre innblikk i hva som skjer på kunst- og kulturfeltet.


Sarah Gaulin
Generalsekretær i LIM
Anine Kierulf
– Mangfold i de redigerte medier er en demokratisk forutsetning. Jeg leser kulturavisen Subjekt fordi kulturkrig også er kultur. Anbefales særlig for folk med lavt blodtrykk.


Anine Kierulf
Jurist